3 pulmaa: google safe search, sähköposti ja virustorjunta

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Waxir, Jan 15, 2008.

1. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Mesenger:

Jostain syystä en pysty liittämään yhen kaverin mese osotetta.

Osoitteessa A hän on listalla, mutta en ole siinä osoitteessa onlinessa kovin usein. En pysty liittämään häntä osoitteeseen B jostain syystä.

Google:

Jostain syystä mulla on google safe search päällä, enkä saa sitä pois.

Olen koittanut asetuksista poistaa käytöstä, mutta ei toimi.

Syy on luultavasti tämä:

"Huomaa: Asetusten määrittäminen ei toimi, jos olet poistanut evästeiden käytön selaimesta."

Miten evästimien käytön voi palauttaa selaimeen? Kannattaako poistaa jälkeen taas?

Voiko syy olla jossain muussa?

Video editointi:

Tiedän että video editoinnille on omakin alue, sorry, mutta aattelin että tämä kysymys menee tässä myös.

Eli jos on valmis video joka on ladattu youtubesta ym., miten siitä voi "ottaa pätkän"? Sillein että tietenkin pysyy hyvälaatuisena.

Tahtoisin yhestä valmiista videosta postittaa pätkän youtubeen.

Mitä ohjelmia tarvitsee? Selviääkö ihan perusohjelmilla mitä on koneessa valmiina yleensä (esim. windows media movie maker)?

4. kysymys:

Mikä ilmais virus ohjelma tai vastaava kannattaa olla ladattuna koneelle?

Kiitos avusta! =o)

2. postald

postald Member

Trophy Points:
    16
    selaimen työkaluista löytyy asetukset josta saa evästeet sun muut säädettyä.avira antivir on mulla ainakin ollu todella hyvä.AVG antivir on kans aika ok.

3. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Mitä noille evästeille pitäisi tässä tapauksessa tehdä?

Mulla on asetuksissa sivustot voivat asettaa evästeitä ja säilytä evästeet: kunnes ne vanhenevat.

4. koW4Rlock

koW4Rlock Regular member

Trophy Points:
    26
    1.Itsellä ei ole wintoosaa eikä siis msn meseä vaan amsn joka on kai myöskin wintoosalle. oletko kysynyt henkilöltä ettei hän ole estänyt yhteystietojen lisäämisen tai vaan ignoraa sinua.

2. Sen pitäsi olla oikein mutta mikäs selain on kyseessä?
    PS. suosittelen opera / firefox nettiselaimeksi jos ei vielä ole...

3. Windows movie maker on kai sinun käyttöösi helpoin, olen ymmärtänyt että se tulee wintoosan mukana. muista tallentaa videot oikeassa muodossa ja muistathan että youtuubi videot eivät ole hirveän hyvälaatuisia.

4. avast,avg, avira sun muita ja joku palomuuri olisi kanssa hyvä olla sillä wintoosan oma on aikas huono. hyviä palomuureja on paljon kuten comodo, zonealarm etc.

Last edited: Jan 17, 2008
  5. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Wintoosa. =D Hyvä nimi.

"1.Itsellä ei ole wintoosaa eikä siis msn meseä vaan amsn joka on kai myöskin wintoosalle. oletko kysynyt henkilöltä ettei hän ole estänyt yhteystietojen lisäämisen tai vaan ignoraa sinua. "
    Ei, ellei oo valehdellut. En usko.

Hänkin on yrittänyt liittää mun osotteen, muttei oo onnistunut. Kun mä oon yrittänyt liittää, lähettänyt kutsun, hänen hotmail osoite näkyy listassa, mutta ei nimimerkkinä tai kun on onlinessa. 2:ssa toisessa osoitteessa näkyy onlinessa, toimii normaalisti. Mutta koska oon tuossa osoitteessa oon eniten, haluaisin liittää siihen.

Hänellä on myöskin windows live mesenger, että ei johdu siitä että on eri mesengerit.

Mulla on Mozilla Firefox käytössä.

Miten video pätkän leikkaaminen toisesta videosta onnistuisi Windows movie makerilla?

6. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Ainiin, on mulla vielä 4. kysymys, koskee sähköpostia.

Mulla on muutama postituslista, miten voisi järjestää niin, että postituslistan A kaikki postit menee aina automaattisesti samaan kansioon, eivätkä tule saapuneisiin josta ne pitää yksitellen siirtää A:n kansioon? Tai vaikka että tietyn henkilön postit menee aina automaattisesti omaan kansioonsa, jos on tehty kansio.

Onnistuuko Outlook Expressissä, vai kannattaako vaihtaa sähköpostiohjelmaa?

Hotmailin osoite käytössä.

7. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Osaako joku auttaa?

8. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Myöskin tietokone päästää joskus avatessa outoja wrrrrrrrrrn... ääniä. Pelkään että jumittuu, joten sammutan ja aukaisen uudestaan kunnes avautuu normaalisti.

Mistä johtuu?

9. koW4Rlock

koW4Rlock Regular member

Trophy Points:
    26
    joku tuuletin warmaan rikki, uudet eivät maksa paljon, kannattaa ostaa joku noctua etc.

10. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos.

Voitteko noissa muissa auttaa? :eek:)

11. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Messenger, video editointi ja wrrrnnn äänet (vein huoltoon, tuulettimen osa rikki) ongelmat ovat selvinneet.

Tarvitsisin vielä apua näihin:

Google:

Jostain syystä mulla on google safe search päällä, enkä saa sitä pois.

Olen koittanut asetuksista poistaa käytöstä, mutta ei toimi.

Syy on luultavasti tämä:

"Huomaa: Asetusten määrittäminen ei toimi, jos olet poistanut evästeiden käytön selaimesta."

Miten evästimien käytön voi palauttaa selaimeen? Kannattaako poistaa jälkeen taas?

Voiko syy olla jossain muussa?

Edit: Jostain luin, että jos on Google etusivuna saattaa asettaa noin. Nyt ei enää ole, mutta en saa safe searchia pois.

Sähköposti

Mulla on muutama postituslista, miten voisi järjestää niin, että postituslistan A kaikki postit menee aina automaattisesti samaan kansioon, eivätkä tule saapuneisiin josta ne pitää yksitellen siirtää A:n kansioon? Tai vaikka että tietyn henkilön postit menee aina automaattisesti omaan kansioonsa, jos on tehty kansio.

Onnistuuko Outlook Expressissä, vai kannattaako vaihtaa sähköpostiohjelmaa?

Hotmailin osoite käytössä.

Ja uusi:

Mulla on F-Secure virustorjunta käytössä ja nyt ilmoittaa että virustunnisteet ovat vanhentuneet, mutta en pysty päivittämään, päivitystarkistus epäonnistuu. On vielä tilausaikaa jäljellä. Mitä pitäisi tehdä?

Kiitos vastauksista.

12. Waxir

Waxir Member

Trophy Points:
    11
    Voisko joku auttaa?

Share This Page