30 kuvaa/s === 25 kuvaa/s

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by huppu, Jul 2, 2006.

1. huppu

huppu Member

Trophy Points:
    16
    Miten muutan digikameralla kuvatut 30 kuvaa/sek ,jotka olen jo divX muotoon muuttanut, muotoon divX 24 kuvaa/sek.

Onko olemassa joku freeware ohjelma?

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Virtualdub
    Eli jos ääntä ei ole ja videon hidastumisella ei ole väliä niin Video -> Frame rate ja Change to kohtaa pallo ja uusi FPS siihen. Videota ei tarvitse pakata tällöin uudestaan vaan Video -> Direct stream copy valintaa voi pitää päällä.

Jos taas äänen synkan haluaa säilyttää eikä nopeutta halua muuttaa niin Video -> Frame rate ja sitten Convert to FPS kohtaan pallo ja uusi FPS siihen, uudelleenpakkaus pitää sitten tehdä.

3. huppu

huppu Member

Trophy Points:
    16
    Virtual dub minulla on, ja sillä olen yrittänyt.

alkup. kuva on siis Can A700 kuvattu video, jossa on ääni ja 30 kuvaa/s.

Alkup. videot olen muuttanut divX muotoon 30 kuvaa/s , tietokoneella ne näkyvät hyvin, mutta divX DVd soittimella katsottaessa kuva nykii ja pätkii.

Samoin kävi edellä annettujen ohjeiden jälkeen, kun muutin videon muotoon 25 kuvaa/s niin kuva nykii ja pätkii myös tietokoneella katsottaessa.

Onko ainoa keino saada kuvan nykiminen pois muuntaa video analogisen videonauhan kautta muotoon 25kuvaa/s.

Tietokoneessa minulla on Tv-kortti, joten saan kyllä muunnettua vaikka miten vain.

Miten siis tehdään 30kuvaa/s videosta divX videota, jota voi TV kautta katsoa?

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Avidemux on toinen jota kannattaa kokeilla, eli tiedoston avaus, sitten Video -> Filters -> Add -> Transformation -> Resample FPS ja sitä Blendiä kannattaa kokeilla molemmilla asetuksilla. Sitten video kohdasta Xvid4 ja configurella saa sopivat asetukset. Audio kannattaa pitää copy valinnalla.

5. huppu

huppu Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos hyvistä ohjeista.

En ollutkaan tuota avidemux ennen kokeillut.

6. huppu

huppu Member

Trophy Points:
    16
    Kokeilin: blend 0 ja blend 1

Vaikuttaa siltä että blend arvolla 1 nykiminen ja pätkiminen tosiaan poistui !!!!!!

Mitenkähän tuo ohjelma sen oikein tekee ?

7. huppu

huppu Member

Trophy Points:
    16
    mutta jotain hämminkiä kuitenkin on, ääni ei ole samaan aikaan kuvan kanssa...

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    VBR äänien kanssa voi tulla jotain ongelmia. Tuota voi kokeilla korjata niin että virtualdubmod:illa demuxaa sen audion siitä alkuperäisestä ja sitten liittää tuohon uuteen videoon. Eli Virtualdubmod:illa se vanha video auki ja sitten Streams -> Stream list ja sitten se ääniraida valituksi ja Demux, sitten sen uuden videon avaus ja sitten samasta paikasta Add ja se irroitettu ääniraita. Sitten Video -> Direct stream copy päälle ja tallennus.

Share This Page