Miten muutan digikameralla kuvatut 30 kuvaa/sek ,jotka olen jo divX muotoon muuttanut, muotoon divX 24 kuvaa/sek. Onko olemassa joku freeware ohjelma?
Virtualdub Eli jos ääntä ei ole ja videon hidastumisella ei ole väliä niin Video -> Frame rate ja Change to kohtaa pallo ja uusi FPS siihen. Videota ei tarvitse pakata tällöin uudestaan vaan Video -> Direct stream copy valintaa voi pitää päällä. Jos taas äänen synkan haluaa säilyttää eikä nopeutta halua muuttaa niin Video -> Frame rate ja sitten Convert to FPS kohtaan pallo ja uusi FPS siihen, uudelleenpakkaus pitää sitten tehdä.
Virtual dub minulla on, ja sillä olen yrittänyt. alkup. kuva on siis Can A700 kuvattu video, jossa on ääni ja 30 kuvaa/s. Alkup. videot olen muuttanut divX muotoon 30 kuvaa/s , tietokoneella ne näkyvät hyvin, mutta divX DVd soittimella katsottaessa kuva nykii ja pätkii. Samoin kävi edellä annettujen ohjeiden jälkeen, kun muutin videon muotoon 25 kuvaa/s niin kuva nykii ja pätkii myös tietokoneella katsottaessa. Onko ainoa keino saada kuvan nykiminen pois muuntaa video analogisen videonauhan kautta muotoon 25kuvaa/s. Tietokoneessa minulla on Tv-kortti, joten saan kyllä muunnettua vaikka miten vain. Miten siis tehdään 30kuvaa/s videosta divX videota, jota voi TV kautta katsoa?
Avidemux on toinen jota kannattaa kokeilla, eli tiedoston avaus, sitten Video -> Filters -> Add -> Transformation -> Resample FPS ja sitä Blendiä kannattaa kokeilla molemmilla asetuksilla. Sitten video kohdasta Xvid4 ja configurella saa sopivat asetukset. Audio kannattaa pitää copy valinnalla.
Kokeilin: blend 0 ja blend 1 Vaikuttaa siltä että blend arvolla 1 nykiminen ja pätkiminen tosiaan poistui !!!!!! Mitenkähän tuo ohjelma sen oikein tekee ?
VBR äänien kanssa voi tulla jotain ongelmia. Tuota voi kokeilla korjata niin että virtualdubmod:illa demuxaa sen audion siitä alkuperäisestä ja sitten liittää tuohon uuteen videoon. Eli Virtualdubmod:illa se vanha video auki ja sitten Streams -> Stream list ja sitten se ääniraida valituksi ja Demux, sitten sen uuden videon avaus ja sitten samasta paikasta Add ja se irroitettu ääniraita. Sitten Video -> Direct stream copy päälle ja tallennus.