32" Full HD hakusassa. TV, leffa, pelikäyttö.

Discussion in 'Televisiot' started by saapas10, Jan 11, 2009.

1. saapas10

saapas10 Member

Trophy Points:
    11
    Hei! Olen aikeissa ostaa uuden telkun, tilanpuutteen vuoksi 32", katseluetäysyyteni on se ~3m.

Vaihtoehtoinani ovat:
    Sony w4000 tai Samsung LE-32A656 / LE-32A676

Puoltoa Sonyn puolelle:
    Sonyn varmuus, värit ja kuva, voittanut arvosteluita hyvin.

Huonoa Sonystä on vaikea löytää arvosteluista, mutta Expert liikkeessä ne näyttivät elokuvan lopputeksteistä palasen kun valkoiset tekstit liikkuvat ruudulla, ja Sonyn laitteella ne liikkuivät pätkien, johtuen 100 hz puutteesta?

Puoltoa Samsungille:
    100hz, Kontrasti, tyylikkyys, ja hyvin myös pärjännyt arvoisteluissa vaikkei yhtähyvin kuin tuo Sony

Huonoa: Olen kuullut puhuttavan input lagista jossain nettiarvosteluissa. Onko tämä huomattavaa? Haittaako se?

Eli lähinnä tuo pelikäyttö (xbox360 / ps3) mietyttää kun Sony pätki isoilla kontrasteilla(jonkin verran)? Ja kuinka Samsung?
    TV:n katselussa uskon etten huomaa juurikaan eroa.

2. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Samsungilla ei ole 32" 100Hz telkkua. Itsellä on tuo 32A676 ja varsin tyytyväinen olen ollut. En tiedä minkä sortin lagista ovat netissä höpötelleet, mutta ite en ainakaan huomaa mitään lagia pelatessa(Xbox360). Samsungille puoltoa myös 2 vuoden nollapikselitakuusta.

Noihin TM:n ja MB:n testeihin kannattaa suhtautua vähän varauksella. Monia juttuja on tullut luettua niiden puoluellisuudesta/puoluettomuudesta. Tiedä sitten kuinka päteviä testejä loppujen lopuksi ovat. Itse pähkäilin aikani ja luin myös testejä yms. arvosteluja. Lopullinen ratkaisu tuli kuitenkin ihan itse kokeilemalla liikkeessä.

edit.

Muistaakseni tuo 32A656 ei sisällä teräväpiirtoviritintä, mutta taitanee muuten olla sama laite kun 676.

Last edited: Jan 12, 2009

Share This Page