32 vai 64 bittinen Seiska?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by tokroger, Mar 6, 2010.

1. tokroger

tokroger Regular member

Trophy Points:
    26
    Ostin päivityksen Vista-> 7 Home Premium. Paketissa siis 32- ja 64-bittiset versiot. Kumpi olisi oikeasti kannattavampi asentaa?

Pelikäyttö keskittyy pääasiassa Fallout3:n ja COD4:n tapaisten pelien pelailuun. Jonkin verran videon käsittelyä olen tehnyt AutoGK:lla ja ProjectX:llä digiboksista ripatuille videoille. Tuo Topfieldin Altair ei vaan vissiin 64-bittsellä toimi. Ja mitä nyt mukulat sitten mesettelee sun muuta normikäyttöä.

Koneen speksit on seuraavat: Athlon 64 5200+, 4 Gt 800MHz RAM, 500 Gt HD, GeForce GTS 250 1 Gt, normi DVD-asema.

Ilmeisesti siis ainakin muistin saisi kaiken käyttöön. Mutta kumminpäin suosittelette?

Last edited: Mar 6, 2010
  2. Henry1979

Henry1979 Regular member

Trophy Points:
    28
    Kyllähä se tosiaan kannattaa toi 64 bittinen laittaa jotta saapi kaiken muistin käyttöön, mut jos sit on pakollisia ohjelmia joita tarvii ni se puoltaa taas 32 bittistä. Voi olla et saat ne ohjelmat toimimaan win seiskan niillä yhteensopivuus tiloilla jolloin sais ohjelman pyörimään 64 bittises win seiskassa.

3. exlex

exlex Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse olen käyttänyt molempia versioita ja minulla on ollut itsellä asennettuna molemmat versiot. Valitettavasti toi 32bit versio on nopeampi vaikka, et saa kaikkea muistia hyötyyn. Minulla on juuri tuollainen tilanne, että muistia on 4gigaa ja saan vain 3gigaa käyttöön 32-bit versiossa. Asensin 32-bittisen version takaisin, koska 64-bittinen versio jumitteli aina välillä niin, että ohjelmat eivät käynnistyneet ja sitten kun olet painanut nappia useammankerran, niin eteen aukesi monta kappaletta samaa ohjelmaa. Kaverit ovat valitelleet samaa ongelmaa 64-bittisen seiskan kanssa. Asentaisin tässä vaiheessa 32bit version vielä ja odottelisin vielä ainakin puolivuotta, kunnes viat paikataa tuosta 64-bit versiosta.

Last edited: Mar 6, 2010
  4. tokroger

tokroger Regular member

Trophy Points:
    26
    No asensin nyt kuitenkin tuon 64-bittisen, tyhjälle levylle. Täytyy nyt vähän tunnustella ja maistella.. Ainoa mikä nyt ei ole vielä vakio-ohjelmista toiminut on nimenomaan tuon Topfieldin Altair mutta ilmankin toistaiseksi pärjää.

Mulla tuota odottelua oli Media Playerin kanssa. Ajattelin että nyt se sitten kolahti jumiin mutta alkoikin sitten vastata taas hiiren näpyttelyyn.

Katellaan ja haistellaan...

5. vps358

vps358 Active member

Trophy Points:
    93
    Topparilta (niinkuin ei muilta valmistajiltakaan) lienee turhaa odotella 64-bittisiä ajureita tuohon Altairiin, hyvä kun Visvaversiotkaan toimii...
    Aja virtuaalikoneen kautta.
    http://www.toppy.fi/foorumi/index.php?topic=2684.0

T: Vesku

6. tokroger

tokroger Regular member

Trophy Points:
    26
    Tätä virtuaalikonejuttua mietinkin tuossa mutta onnistuuko se tässä Home Premium-versiossa? Ja mitä kaikkea siinä pitää sitten tehdä jos toimiikin... Ei viittis asennella kyllä mitään XP:tä/Vistaakaan reilun sadan kilon ohjelmaa varten. Aika hölmöltä tuntuu. Mutta ite valitsin tän 64-version joten oma moka :)

7. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Tosiaan ehdotetun virtuaalikoneen kautta voi onnistuakin, itse kokeilin joku aika sitten, ja tässä pieni vinkki miten USB-liitännäisen laitteen saa näkyvään VirtualBoxissa (jos ei suoraan näy).

Share This Page