32 vai 64 bittinen vista

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Ruoska_70, Jun 29, 2007.

1. Ruoska_70

Ruoska_70 Member

Trophy Points:
    16
    Elikkäs, olen hankkimassa vistaa (home premium).
    Kumpi nyt olisi järkevämpi vaihtoehto 32 vai 64 bittinen?
    Onko tuosta 64 bittisyydestä mitään hyötyä vielä, eli onko niitä ohjelmia 64 bittisinä vielä paljonkaan?
    Kone on ihan peruskäytössä. Lähinnä surffailua, leffojen katselua ja cd/dvd poltto hommia. Ei hirveesti mitään pelailemisia, muuta kun satunnaisesti ja nekin vähät todennäköisesti jotain pikku "nettipelejä"
    Mutta kun kerran nuo eri versiot on olemassa, niin kaipa niissä jotain erojakin on. Liikkeessä sanoivat, että molemmat käy tähän kokoonpanoon ja suosittelivat tuota 64 bittistä, mutta eivät osanneet perustella, että miksi.
    Kone on seuraavanlainen: ASUS M2V-MX Emo, AMD Sempron 3000+ prossu, GF7300 GT 256 PCI-E näytönohjain, 1024 MBit muistia, 2 kpl Seagate 250Gt S-ATA 2 kiintolevyt.

2. atholn

atholn Regular member

Trophy Points:
    46
  3. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Totta kai 32 bittinen, koska 64:n tuki vielä on varsin vähäistä. 32 bittisellä alkuun, se on vaidettavissa posti-ja lähetyskuluilla 64 bittiseksi.

4. Vigilante

Vigilante Guest

tämä koskee tietääkseni ainoastaan retail-versioita, ei OEM

5. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Mulla oli ilmoitus vaihdosta päivitysversiossa (Home Premium).

6. Ruoska_70

Ruoska_70 Member

Trophy Points:
    16
    Joo ja nimenomaan olen ostamassa tuota OEM versiota :( (köyhä ja nuuka)
    Mutta taidan kyllä kallistua tuohon 32:seen

7. Vigilante

Vigilante Guest

päivitysversio on retail, eli siihen tulee 90pv tuki mikkisoftalta sun muut edut. Vistasta en ole ihan varma et onko siinä jotain OEM-päivtysversioita, jotka ei sisällä tukea eikä mahdollisuutta bittisyyden vaihtoon

8. Vigilante

Vigilante Guest

32bittinen on kyllä varmempi valinta. ja oem on ihan jees jos et tarvitse tukea mikkisoftalta. Jos ostat oem lisenssin erikseeen sitoudut samaan kuin nämä oem valmistajat(acer, hp, fujitsu etc), jotka myyvät esiasennettuja windowsseja, eli otat vastuullesi myös tuotetuen, ja kun olet itse asentaja, annat itse itsellesi tuotetukea :) Retail versioissa hintaan on laskettu tuotetuki ja sen on yksi syy miksi se on kalliimpi

Share This Page