Haluaisin tietoa Nokian 3230:sta.. Rätiseeko puhelimen kaiutin? Miten isoja muistikortteja puhelimeen suurimmillaan saa ja paljonko ne maksaa? Onko muuten hyvä? Minkälaiset näppäimet? Pystyykö vaihtamaan kuoria?
Kaiuttimen (soittoäänet ja hf) äänenlaatu on kehno, soitin on mono. Nokia suosittelee korkeintaan 256Mb muistikorttia, hinnat 30-50€. Muuten hyvä mutta se ei ole mitenkään mainittavan nopea, esim valikoita selatessa. Näppäimet on hyvät käyttää, vaikka ovat ahdettu pieneen tilaan niin niiden muitoilu (ulospäin pullistuva) helpottaa tilannetta melkoisesti. Kuoret on ruuveilla kiinni, kaiken pystyy vaihtamaan jos vaan osaa ja on työkalut ja varaosat. Mutta periaatteessa ei voi vaihtaa itse.
Itse olen ollut puhelimeen tyytyväinen. Ostin kyseiseen puhelinmalliin 1gb muiistikortin ja hyvin on toiminut
Eniten mietityttää se, että jos korvaisin mp3-soittimen kokonaan tällä puhelimella, miten äänenlaadun kanssa menee? Ei kai hakkaa Creativea? :O
Omien tietojeni mukaan yhdenkään nokian luurin mp3-soittimen ääni ei pärjää esim. creativen soittimelle. Etenkään tuo, jos kerta monona toimii, eli ääni on melko kuuntelu kelvotonta.
3230:llan monoääni on sieltä ja syvältä, mutta kyllä jos luuri stereona ämppärit toistaa, niin kyllä se äänenlaatu on vähintäänkin kuunneltavaa tasoa. Samoilla kuulokkeilla kuunneltaessa tuskin creativeen äänenlaadussa huomaa eroa.