Elikkäs tarkoituksena olisi nyt saada uutta tietoa tämänhetkisistä 3d ominaisuuksista ja hinnoista/laadusta tietokonepuolelta. Siispä jos joku voisi suunnitella kyseisen mallisen kokoonpanon hintahaarukkaan 1700-2200e näytön ja käyttiksen (windows 7) kanssa. Kiitos avustanne jo etukäteen. EDIT: Niin ja tietenkin mielipiteitä että onko edes vielä kannattavaa hankkia 3D ominaisuutta.
Ei ole, kun koneelle ilmeisesti tarvii viel niitä laseja. Kohta varmaan ei enään tarvi. Enkä muutenkaan itse ainakaan pidä 3D ominaisuudesta. Silmät siinä vain menee.
No kuulemma lasien käyttö tuskin tulee vähenemään koska juurikin tuo lasiton teknologia on se joka on haitaksi näölle (ellen sitten väärin muista tai kuullut väärää tietoa.)
No onhan nintendo 3ds:ki tulossa, jossa on 3d ilman laseja ja minun mielestäni 3d on aika turha ominaisuus. Mitä oon lukenut niin kovin paljoon sitä ei saa nauttia ja muutenkin jos haluaa 3d:ta niin menee vaikka kerran viikossa elokuviin. No jos on pakko tilata 3d niin mikäs siinä jos ei silmiään arvosta.
Haluatko 3d ominaisuutta pelaamiseen? Mieluummin ihan perus FullHD-setti ja olet tyytyväinen siihen varmasti
Ja nimenomaan tuo 3ds on se joka tulee tuhoamaan silmät. Lasien kanssa ei kuulemma ole läheskään niin pahaksi, ja jos alkaa nipottamaan niin tuhoaahan tavallinenkin näytön katsominen näköä pidemmällä aikavälillä. Koneen on tarkoitus olla elokuvien katsomiseen lähinnä ja tietenkin tulevaisuudessa jos 3D iskee läpi pelipuolella niin siihenkin sitten. Tämänhetkinen kone kun kuitenkin on vasta 1,5 vuotta vanha ja melko hyvässä kunnossa vielä niin ei tuo fullhd ole tällä erää tarpeen Tulevan koneen kokoonpanon saaminen olisi nyt vain sellainen tulevaisuuden suunnitelmissa vasta ja ihan silkasta mielenkiinnosta asiaan topicin laitoin pystyyn.
Mä kun kokeilin 3d:ta lasienkin kanssa kaupoissa yms. Niin tuli outoa tunnetta enkä ainakaan itse pysty ajattelemaan itseäni katsomassa jotain leffaa 2 tuntia 3d:na. No jos 3d koneen haluat niin en valitettavasti rupee auttamaan, koska ei ole sen verran tietämystä noista 3d vehkeistä. Osiksi ainakin ottaisin 2500k, p67 emo, g.skillin 8 gigaa muistia, näytönohjaimeksi luultavasti gtx 580.. No 3d vehkeiden kanssa joku kokeneempi saa yrittää auttaa
Juurikin aivan samoja oon kahtonu jo alle vähän, näyttis vaan vielä mietinnässä että miten tuo gtx580 oikein toimii esim. verraten radeonin hd 6970:aan (tuplana kenties jos vaan varat sitten joskus saa kasaan)
Tuplana crossfirenä tuo hd 6970 tottakai vie, mutta ei oo järkee ostaa 2 kortin kokoonpanoa, koska saa peleissä kasan ongelmia. Kyllä tuo gtx 580 taitaa olla järkevin vaihtoehto ja pyörittää 3d:ta hyvin edellyttäen muita kamoja.
olisit kyllä voinut laittaa että voi saada ongelmia. itsellä ei esimerkiksi mitään ongelmaa crossfiren kanssa. toki jotkut pelit eivät crossfireä tue
Niinhän se on että jotkut pelit toki toimivat mutta taas jotkut ei ja tulee esim fps droppeja jotka eivät varmasti ole kovin kivoja. Yhen kortin kokoonpanolla on yleensä minimi fps suurempi kuin 2 kortin kokoonpanolla ja jotkut pelit skaalautuvat 2 kortin kokooonpanolla huonosti.
Kannattaa oottaa tota GTX 590 näytönohjainta tai sitte jimmsistä tai muualta jos vaan löytyy niin HD6990:
En kyl tiedä kannattaako. Aika sama jos ottaisi 2x hd 6970. Samat ongelmat. Toki onhan ne tehokkaampia, mutta kyl tuo gtx 580 riittää ja ongelmaton kortti.
No niin nyt on ainakin tähän ketjuun saatu hyvin mielipiteitä asian tiimoilta, sitten jos jollakin on mielenkiintoa koko koneen komponenttien osalta niin olisi sekin tervetullutta. Ja kyllähän se on selvää että tämänhetkiset 3d-roippeet ovat aivan ylihinnoissa vielä jonkin aikaakin mutta noin teoriatasolla olisi hienoa jo saada oma 3d-paketti kasaan (ja kenties tästä topicista on jollekin muulle tulevaisuudessa jotain hyötyä.) Kiitos.
Ei siinä mitkään silmät mene ja oletko edes kokeillut niitä laseja. 3d antaa peleihin syvyyttä, mutta leffoissa se on parempi. Pelien 3d kehittyy koko aika ja viimeksi crysis 2 näky selvää parannusta mielestäni.