Elikkä ajelin tolla softan läpi kahteen eri kertaan ja pisteitä tuli 1141. Itse olen pettynyt ja epäilenkin että jotain parannettavaa olisi mutta mitä?? Eli ajoin eka spybotin ja ad-awaren ja varmistin ettei mitään ylimääräistä pyöri koneella. Sammutin myöskin kaikki ns. turhat ohjelmat ennen testiä. Suorituskyky asetuksissa on nyt ruksi kohdassa windows saa päättää mikä on koneelle parasta. Laitan tähän alle tietoja koneesta: Emolevy Asus A7N8X-X Prossu Athlon 3200+ Näytönohjain Radeon 9600 pro 256 mb Muistia 1 Gb 333 Hrz Kovalevyt Maxtorin 120 Gb ja 250 Gb Kotelo Antecin server koppa (en muista tarkkaan) Näppis Logitechin langaton ja hiiri optinen/langaton mx 700. Sit tietysti cd ja korppu asema. Lämpöjä asuksen pc probe näyttää emolevylle 25 idlenä ja kuormituksessa noin 27 astetta. Prossun lämmöt on 39 ja kuormituksessa noin 45. Apuja todellakin kaivattais et sais pojot vähän nouseen. Tuo ramm muisti on kyllä turhan hidasta mutta vaikuttaako se pisteisiin noin paljon?? Ajurit on oikeastaan mitkä lie. Tota piirisarjan ajuria ei taida olla kuin xp:n oma kun siitä en oikeen mitään juuri tiedä ni en ole alkanut mitään itse sooloileen. Biosissa saattaa väylänopeudetkin olla ns. päin persettä mutta kun en siitäkään "maailmasta" paljoo mitään tiedä niin olen antanut nekin olla tehdasasetuksina. Voiko ton 3DMark softankin ajaa monella eri tavalla sitten läpi että pisteet saa sillä konstilla ylös?? Kaikki apu otetaan avosylin vastaan ja laitan lisätietoja sitä mukaa kun on tarvis. Agent_07 sä ainakin tiedät näistä et jeesaas please
Pettymykseksesi voin sanoa et ei tuolla näyttiksellä kuulukaan enempää pisteitä saada jos googletat tuloksia. Näyttiksen jos vaihtaisit nii pisteitä tulisi heti kerralla enemmän.. Mut no eipä noita lukuja kannata nii kattella. Hyvinhän tuollakin vielä pelailee. Niin mut esim. näyttiksen ajurit voi vaikuttaa aika paljonkin et niitä kannattaa kokeilla vaihtaa. Ja viel sellainenkin juttu et ne asetukset mitä käytetään vertailuun on yleensä ne mitkä siinä karkkimarkis on vakiona päällä.
Näyttiksen voisi ainakin kellottaa xt:n kelloihin. Tämä onnistuu melko varmasti, sillä yleensä pro ja xt ovat lähes samanlaisia. Tällä saadaan n. 200-300 pisteen etu.
No joo kokeilin saada pojoja nostettua seuraavilla tempuilla: Päivitin näytönohjaimen ajurin ja samalla selvisi ettei kyseessä ole pro versio todellakaan. No pinnat nousi vähän, 1148 oli sitten tulos. Sitten päivitin emolevyn biosin ja pojot nousi taas "huikeisiin" lukemiin 1150. Pari asiaa jäi vielä mieltä painamaan vaikka ne meneekin nyt jo offtopicin. Eli koneessa on muisteina 1*512 palikka ja 2*256 palikkaa.Ja kaikki nämä on pc-2700 settiä. Kuitenkin kun käynnistän koneen se ilmoittaa Memory freguency 166 Single channel. Eli eikö ton singlen saa jotenkin vaihdettua dualiksi?? Ja toisekseen onko tuo 166 oikea lukema tolle muistille?? Nyt biosissa on asetuksessa System performance [optimal] eli tuota muuttamallahan saisi vähän potkua kunhan vaan tietäisi että mitä kaikkea pitäis muuttaa ja mitkä olisivat lämmöt minkä rajoissa pitäisi liikkua. Olen vaan miettinyt etteihän koneeni ole ollut alavireessä koska nuo asetukset on biosissa olleet aina. Ei tässä nyt mitään hirveitä ylikellotuksia ole tarkoitus tehdä elikkä niin ettei mylly sulaisi käsiin kuitenkaan. Tulipas taas pitkä romaani...ja pakko mennä välillä koisiin...aurinko taas nousee
Muistien kellot määräytyvät hitaimman mukaan. SInulla on todennäköisesti jokin vanha 166Mhz kampa koneessa. Käsittääkseni dualia ei voi olla parittomalla määrällä kampoja.
Kyllä parittomilla määrillä voi olla Dual Channelia. Slotit on yleensä 1 erillään ja 2 vierekkäin eikä niissä 2 saa olla enemmän ku siinä 1 megatavuina muistia. Eli jos laitat "ylös" 1024mb muistia ja alas 2x512mb muistia niin siinä sulla on Dual Channelina 2048mb muistia
Joo tota mietin itekkin mitä gurkku esitti, että olisiko tosiaan niin että joku kampa olisi tuota 166Mhz muistia. Tonhan saa selvillä varmasti ottamalla aina yhden muistikaman kerrallaan pois ja kokeileen sitten. Sain yhdeltä henkilöltä vastauksen ettei toi emoni ( Asus A7N8X-X ) piirisarja tukisi ollenkaan dual channelia. Itse en ihan heti tuohon usko mutta jos tosiaan näin on niin sillon mulle on käynyt todellinen lapsus emolevyn ostossa. Tilasin kyllä Epoxin mutta laittovat Asuksen tulemaan...
Asus A7N8X-X ei ikävä kyllä tue dual channelia. Asus A7N8X/A7N8X-Deluxe tukee. http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm EDIT: Esim. CPU-Z ohjelmalla tarkistat helposti muistikampojen tiedot.. http://www.cpuid.com/cpuz.php
Voi älyvapaa.... toi muistin 166 on ihan oikein.. 2 x 166 = 333 MHz, just niinkun kirjoitit! Hitain DDR muisti on muuten 266 MHz, ei 166 MHz "vanhaa" muistia ole olemassakaan.
no mulle tuli tosta 3d markista tällä kokopaanolla 2279points en tiedä onko toikaan nyt kovin kummonen tulos! amd athlon 64 3200+ asus a8v deluxe wlan 2x512kb ddr 400mhz pc-3200 seagate barracuda 160gb club-3d radeon 9800 128mb pro koppa artic cooling 4xtuuletin 350w