3g reititin, kameravalvonnan etäkäyttö (yhteys menee jumiin)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Ablu, Apr 28, 2012.

  1. Ablu

    Ablu Member

    Joined:
    Apr 17, 2012
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei,

    Olen tässä pari kuukautta taistellut kyseisen ongelman kanssa ja nyt kaipailisin viisaammilta apua.

    Minulla on 3G reititin bandluxe r300 ja saunalahden liittymä. Reitittimen perässä on valvontakamerajärjestelmä (etäkatselu) ja murtohälytinjärjestelmä jolla ohjataan mökin lämpöjä ja hälytyksiä.

    Ongelmana on tämä että etäyhteys toimii muutaman päivän ja sen jälkeen se menee jumiin ja sitä ei saada palautuun muuten kuin tekemällä virtakatko reitittimeen.

    Johtuuko tälläinen vika reitittimestä, liittymästä vai onko tämä yleinen vika 3g verkoissa.
     
  2. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Johtuu reitittimestä ja/tai mokkulasta ja em. ongelmalla ei ole sinällään mitään tekemistä 3G:n kanssa...
    Korjauksena reitittimen ja/tai mokkulan firmiksen päivitys, mikäli uudempia löytyy....

    T: Vesku
     
  3. Ablu

    Ablu Member

    Joined:
    Apr 17, 2012
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Aikaisemmin oli mokkula+reititin viritelmä mutta sama vika tuossakin..
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Eli tuo reititin sisältää mokkulan, vai pyhällä hengelläkö se yhteyden muodostaa?
    Firmiksen saa tuolta, mutta kuinka sen asentaa, sitä en osaa neuvoa...

    T: Vesku
     
  5. Ablu

    Ablu Member

    Joined:
    Apr 17, 2012
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Siis aikasemmin oli joku, en muista merkkiä, reititin mihin liitettiin usb:lla mokkula ja se vaihdettiin bandluxeen ja sama vika taas.

    Koitan kuitenkin päivittää tuon firmwaren.
     
  6. S5570

    S5570 Member

    Joined:
    Jul 15, 2011
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    vaikuttaisikohan saunalahden Nat toiminto asiaan?
     
  7. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Eli siis dynaaminen IP. Kai sinne on joku dyndns, noip tai vastaava palvelu aktivoitu (eli yhdistät IP-osoitteen sijasta esim. osoitteeseen mokkivalvonta.no-ip.com) Jos ei ole, niin kun yhteys katkeaa voi IP-osoite vaihtua ja siten etävalvonta ei "toimi" kun vanhaan IP-osoitteeseen ei saada yhteyttä. Itse olen käytellyt vain TP-Linkin ja A-Linkin reitittimiä eikä niissä tuollaista vikaa ole esiintynyt. Kannattaa tarkistaa josko asetuksista voisi laittaa purkin käynnistymään vaikka keskiyöllä uudestaan joka päivä. Jos ei ole, niin ainakin ajastimella sen saa niin toimimaan.

    EDIT: Tuollaisella siis.
     
    Last edited: May 11, 2012

Share This Page