400-600e pelikone ! APUA NOPEESTI !

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by chrisuaww, Aug 23, 2009.

1. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    eli nyt on tullut ajankohtaiseksi vaihtaa konetta ja minua suositeltiin välttämään pakettikoneita. Eli jos joku voisi koota hyvän paketin mulle. Tulisi soveltua pelikäyttöön. Kasaus saisi sisältyä hintaan, sekä käyttöjärjestelmä. ps: käyttöjärjestelmästä en oo niin varma tarviinko kun mulla on tollanen fujitsu siemens koneen yhteydessä tullut levy, jossa lukee windows xp home edition - sp2 ja lukee myös, että se levy on uudelleenasennukseen. mitä luulette pystyisikö ton asentamaan uudelle koneelle vaikka levyssä lukee fujitsu siemens ettei sitä olla jotenki suojattu tai jtn. SORI TAIS TULLA MELKO SEKAVA TEKSTI, mutta olisin kiitollinen jos saisin apua.

edit: minulta löytyy sata liitännällä olevat kovalevyt ja dvd asematkin löytyy valmiiksi eli niitä en tarvitse! (ilmeisesti) koteloksi voisin hyvin ottaa sonata 3:n, koska se miellyttää silmää ja sisältää valmiiksi tuulettimet ja virtalähteen.(ymmärtääkseni) :D

edit 2: osien ei tarvitse olla "helposti kellottuvia", koska en osaa kellottaa :D

Last edited: Aug 23, 2009
  2. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kannattaa selailla muita ketjuja, täällä on jonkin verran noita keskihintaisia konepaketteja ollut viime aikoina.

edit1:een : Sonata 3:ssa tulee 500W poweri mukana ja kopassa on yksi 120mm flekti.

edit2:een : Kannattaa opetella, näin ei aina tarvii ottaa sitä kalleinta mallia vaan voi itse nostaa samalle tasolle ja säästää selvää seteliä.

3. junkkiz

junkkiz Regular member

Trophy Points:
    26
    Noh tuo sama ehdottamani paketti:

Jos haluat, voit ottaa virtalähteen ja kotelon pois tuosta ja ottaa tilalle Sonata 3:n. Mutta kyllä Antec 300 ja CX400 on parempi yhdistelmä.

Melkein kaikki kotelot (30€<), sisältävät valmiiksi jonkimoiset tuulettimet.

Hintaa kannattaa alentaa kasaamalla itse,
    se ei ole olleenkaan niin vaikeaa kuin luulet, ei kestä kuin päivän ja se on hauskaa puuhaa, voi vaikka kaverin kanssa näperellä.
    Saat koneesi niin sitäpaitsi paljon nopeammin kuin jos liike kasaa.

4. Lada1500s

Lada1500s Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuo on niin totta kuin olla ja voi. :D Itse olen kunnon säätö- ja kasaamisfriikki, että tekis mieli pistää koko ajan kone paloihin ja kasata taas uudelleen. :) Se on oikeasti todella mukavaa hommaa. Sekä kuten Junkkiz sanoi: Saat konees nopeammin osina kuin kokonaisena, koska liikkeessä ne kasataan järjestyksessä. Olin TET:issä Tietoasemalla "apupoikana" kaverini kanssa ja siellä oli yks tyyppi kasaamas ja asentamas kaikkia koneita.

Sillä oli 20-30 konetta siellä osina ja sano, että maksimissaan kolme tai neljä konetta saa kasaan päivässä. Sillä tosin oli semmone kiva "jakaja", jossa oli ne koneet kiinni ja sit näppiksestä vain tiettyjä nappeja painamalla se sai vaihdettua koneen 1 kuvan, näppiksen ja hiiren toisee koneesee käyttöö.

5. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo samaa mieltä kasaaminen on ihan hauskaa puuhaa ja siinä säästää rahaa ja aikaa. Ja onhan itse tehty aina parempi ;)

6. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    pelkään vaan, että joku osa tyyliin prosessori hajoaa. no kyllä se kai onnistuu sitten kun olen parit videot katsellut. mitä olette tuosta cd hommasta mieltä (mainitsin ensimmäisessä viestissä)?

7. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllä sen DVD aseman voi käyttää uudestaa tuossa, siinä on todennäkösesti IDE-liitin ja kyllä nykyemoistakin vielä se löytyy. Ei se prosessori oikeastaan kovin helposti hajoa, ja ei sitäkään väärinpäin voi siihen sockettiin laittaa.

8. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    nii mutta toi windows xp sd homma. se lähinnä kiinnostais ku säästäis aika reilusti ku asentais sen (jos pystyy) käyttöjärjestelmäks. voin ottaa kuvan cd:n teksteistä jos luulette että se auttaisi

9. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo tiedän suunnilleen minkälainen levy kyseessä jos siinä lukee recovery-cd. En oo koskaan kokeillu sillä asentaa puhtaaseen koneeseen winukkaa, mutta voihan sitä kokeilla. Win7 on kyllä tulossa, joten ei XP:tä varmaan kannata enää ostaa.

10. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    mitä lähtisitte tuosta paketista vaihtamaan, kun pitäisi saada hieman halvempi, jos se nyt ei kamalasti tehoja vie

11. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    hei ja muuten mun näytössä ei ole paikkaa hdmi piuhalle eikä dvi:lle eli pitää olla se perus en nyt muista nimee :D vielä ois kiva tietää että onko joku testannut uudelleenasennus cd:llä asentaa xp:tä koneeseen, jossa ei ole vielä mitään käyttöjärjestelmää.

edit. hups tuli 2 viestiä peräkkäin.... im sorry

Last edited: Aug 24, 2009
  12. hevis

hevis Regular member

Trophy Points:
    26
    Näytönohjainten mukana yleensä taitaa tulla dvi-to-vga adapteri joten saa vanhemmankin näytön siihen kiinni. Ja epäilen ettei onnistu recovery cd:llä puhdas asennus. Kannattaa varmaan se windows 7 laittaa siihen ja sitten myöhemmin ostaa lisenssi, kun RC lakkaa toimimasta

13. Lada1500s

Lada1500s Regular member

Trophy Points:
    26

Minä olen muutaman koneen asennellu tolla recoveryllä, tosin pitää vain käyttää aitoa koodia (wanhan koneen koodia uuteen).

Tiedä sitten, kun mä ite sähläsin kovon tyhjäksi, mutta sehän on sama asia kuin kokonaan uus kone. Sähläsin Ubuntussa ja tein kokonaan uuden tiedostojärjestelmän vanhan päälle vahingossa. :(

Sitten kun Winukka on asennettu, sitten ajurit sisää ja heti ku netti saadaa käyttöö, aktivoi kone wanhemman koneen koodilla.

En tosin tiedä meneekö vanhasta koneesta lisenssi umpeen samalla, mutta jos vanha kone ei tuu käyttöön enää (otat kaikki kovot jne. omaan koneeseen) niin sitten sillä ei väliä taida olla.

Toivottelen onnea koneen asentamisen suhteen. ;)

14. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    RC versiota vaan ei saa enää.

15. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    itseasiassa vanha kone ei ole enää käytössä kun meni emolevy sekä prosessori rikki. siis onko tuo koodi se mikä on tietokoneen päällä olevassa tarrassa (voi varmaan olla muuallakin) lukeva product key?
    sehän olisi aivan mahtavaa koska silloinhan koneen hinnaksi tulisi about 500, joka ei ole yhtään paha. voisin jopa uutta näyttöä harkita.
    Täytyy miettiä

16. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    voisin nyt vaikka vanhalla koneella "harjoitella" tuon koneen kasaamista. ja sitten parin päivän päästä osia ostamaan. en ole vielä osia varmasti päättänyt eli ehdotuksia saa lähettää. samassa 500e hintaluokassa

17. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo kannattaa harjotella purkamisella, niin miekii tein :)

18. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    noniin tuli pari kysymystä purakaessa. eli:
    1: tuleeko sen kotelon mukana noi kuuloke ja mikrofoni liitännät vai emolevyn vai tuleeko ollenkaan mukana?

2: tuleehan tarvittavat johdot mukana, niitä tuntui olevan TODELLA PALJON.

3:voiko / olisiko mitään hyötyä jos pistäisin vanhan koneen tuulettimet "lisätuulettimiksi" uuteen koneeseen ja jos voi niin onko väliä miten ne asettelee.

4:tuleeko osien mukana jonkin moiset asennus ohjeet?

Sori tuli jo ihan uusia aiheita keskusteluun, mutta ajattelin että voin ne nyt tässä kysyä :D
    kiitoksia jos vastailette.

19. hevis

hevis Regular member

Trophy Points:
    26
    Ääniliitännät kyllä löytyy, kuten myös kaikki johdot. Vanhan koneen tuulettimet varmaan voi laittaa jos ne vain sopivat, mieluiten varmaan pitäisi olla 120mm tuulettimia. Eri asia sitten millaista ääntä ne pitävät.. Kunhan laittaa niin että edestä ilma sisään ja takaa ulos niin pääsee jo pitkälle. Emolevyn mukana tulee manuaali mistä näkee mihin mikäkin johto liitetään. Nyrkkisääntönä kannattaa muistaa että ei kannata mitään yrittää väkivalloin survoa paikalleen. Konetta kasatessa osia on kuitenkin aika hankala saada väärin menemään, eipä niitä oikein voi vääriin paikkoihin laittaa.

Last edited: Aug 24, 2009
  20. chrisuaww

chrisuaww Member

Trophy Points:
    16
    noin juuri ajattelinkin sen olevan :D

voisiko, joku varmistaa, että nuo ehdotetut osat sopivat toisiinsa kun ei olisi kiva ostaa vääriä / toisiinsa sopimattomia osia (en tosin ihan vielä ole menossa ostamaan, eli muitakin saa ehdotella tai tuosta saa kertoa mielipiteensä).

Share This Page