Heippa, elikkä ois tarvetta sellaselle hyvälle paketille joka riittää hyvin pyörittää näitä Wow, cod mw2 ja ehkä vähän uudempiakin pelejä . Budjetti on aika pieni mutta en mitään pelihirmua ole kasaamassakaan. Eli kriteereinä olisivat ne että : Osat on oltava lapstoresta. Koppa ei ole välttämätön, mutta poweri pitäs kans ostaa. Ei näyttöä tai muita laitteita. Eli vaan : Prosessori, Emolevy, Muistit, 2tb kovo [Valinnainen], näytönohjain, poweri. Pyydän apua paketin kokoamiseen siis siitä syystä koska en osaa oikein tehdä "tasapainoista" settiä itselleni, aina tahtoo tulla pullonkauloja, mutta uskon että näiltä foorumeilta löytyy paljon osaavia ihmisiä Eli jos vain joku viitsisi pikaisesti katsastaa minulle tälläisen paketin. Kiitos jo etukäteen !
Tässäpä olis: Kyllä yhteen teraan saat tyytyä, ovat niin kalliita nuo hyvät 2TB-kovot. Löytyy 4GB nopea keskusmuisti, hyvä neliydinprossu, suht tehokas DX10.1 näyttis, SATA3 ja USB3-tuet emolta ja laadukas Chieftecin poweri.
Kiitos paljon ! Miten ois , saisko prossua tai näyttistä vaihettua parempaan tolla 50€ lisä rahalla ?
No ei nyt ihan viidelläkympillä. http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_22_207&products_id=39878 Se on ihan erinomainen, melkein yhtä hyvä kuin HD5770. Löytyy myös DirectX11.
1055T + HD4850 ei oo ihan huippuviisas veto. Ennemmin tasaväkiset keskenään kuin huippuprossu ja pikkasen alaluokan näyttis.
Entäpä jos tinkisin vähän emossa ja prossussa, löytyisikö tuolta halvempaa esim inttelin dual corea ja sitten halvempi emolevy ? saisin tuon yllä olevan näytönohjaimen siihen ohelle sitten. Vai tulisiko siinä ongelmia ? [Ankea kerjätä apua, mutta en itse viitti mitään päätöksiä alkaa tekemään kun en niin paljoa näistä hommista tiedä.]
Ei todellakaan mitään Intelin dualeja. Ennemmin tuo prossu ja näyttis kuin paska prossu ja tehokas näyttis!
Eikös : http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_22_388&products_id=35726 soveltuisi näytönohjaimeksi siihen rinnalle ihan hyvin ? vai onkos tuo sitten ihan susi ?
Suosittelen panostamaan hieman enemmän koneeseen, varsinkin jos pelikoneesta haaveilet. Okei, tuolla edellä mainitulla setillä pyörähtää just jotkut MW2 ja WoW, mutta entäs tulevat pelit? Jospa säästäisit hieman rahaa, ja ostaisit kerralla kunnon koneen. Mutta, jos nyt haluat tuolla rahalla koneen, niin menköön Asiaan -> Tuosta Phenomista alemmas mennesssä seuraavaksi tulee Phenom II X2, tai Athlon 640 X4. Hinta ero 10e~. Athlon: Phenom:
En edes ostaisi konetta ellei aiempi olisi hajonnut käsiin. Joten ihan tässä itselleni olen rajaksi pistänyt sen 550e. Olen jo iät ja ajat pelannut WoWia ja tehnyt 3D kuvia, joten en usko että alan käyttämään rahaa enempää tietokoneeseen sillä aiempi koneeni pyöritti molempia ihan mallikkaasti vaikka olikin jo vähän vanhahko. Mutta tottahan tuo on että jos jotain uusimpia pelejä haluaa pelata niin tottakai siihen helposti vierähtää tonni päivineen. Kiitos kuitenkin ehdotuksista ! Ja toki myönnän että poustauksessani oli harhaanjohtavaa sanoa että olen ostamassa pelikonetta, koska eihän sitä tällä rahalla saa.
Ei kannata, ei ole huomattavasti tehokkaampi kuin 4850, mutta silti paljon kalliimpi. Otat 1055t:n prosessoriks tai Palitin gtx460:n hintaan 159e. Jälkimmäinen ehdotus olisi minun mielestäni paljon kannattevampi, mutta jos raha ei riitä niin ei voi mitään.
Niin... Rahalla saa ja rahalla pääsee, valitettavasti. Mitä enemmän rahaa, sitä parempaa saa. Jos on vähän rahaa niin kannattaa hommata käytetty läjä huutonetistä.
Kyllä tuolla 5750selläki pyörittelee mallikkaasti tulevia pelejä. Mitä nytten olen lueskellut Justgamer, vähän nämä uudehkommat pelit ovat vielä jäljessä näytönohjainten kehitystä. Nykyään Näytönohjaimet ovat kehittyneet todella mallikkaasti, teknologia muuttunut paljon halvemmaksi ja tehokkaammaksi kuin pari vuotta sitten. Mutta pelit rullaavat vielä suurimmaksi osaksi jäljessä. Itsellänihän on vaativa maku pelien suhteen, ja pyörittelin mallikkaasti vanhalla 4850selläkin.. En sanoisi että vaikka jos pelikonetta rakentaa todella pienellä budjetilla, niin silloin välttää aluksi alemman hintaluokan näyttis (4850) ja helvetin tehokas prossu taakse. siitä pari kuukautta eteenpäin ja on taas lisää rahaa ja silloin laitetaan sellainen tehohirmu näyttis että huhhuh. vähän tulee taas väsyneenä kirjoteltua, mutta näin omasta kokemuksesta sanoisin.