Ostin tuossa halvat 5.1 Trust merkkiset kaijuttimet. Nämä ovat siis 5.1. Kytkin kaikki kolme piuhaa, vihreä, musta ja oranssi, oikein tietokoneeni taka-paneeliin. Onglemana on nyt kun laitan vaikka musiikkia soimaan niin subwooferista ei kuulu mitään. Jos vaikka ohjauspaneelin kautta kokeilen toimiiko kaijuttimet, niin silloin subwooferista kuuluu äänet kyllä. Googlailun jälkeen luin että muillakin on ollut samantyylisiä ongelmia 5.1 kajareiden kanssa, mutta en löytänyt ratkaisua sieltä. Osaisko joku auttaa? Edit: minulla on kyllä 5.1 kaijuttimiin sopiva äänikortti ja olen muuttanut Realtek audiohallinnasta äänet 5.1.
Halpakaijuttimet eivät ole välttämättä niin hyviä aina. Asetukset kannattaa muuttaa vaikkapa ohjeuspaneelista, ja sieltä valitset "Ääni"-kohdan. Valitse sieltä Kaijuttimet.
Juu eihän nämä mitkään erityisen hyvät ole, tiedän sen, pitäis näiden kuinteki toimia... Mutta kun vaikkapa juuri tuolta Ohjauspaneeli -> Ääni -> Määritä, paikasta testaan jokaisen kaijuttimen niin subwoofferi toimii mallikkaasti kun siellä testaa. Mutta jos koitan kuunnella vaikkapa musiikkia tms. niin subwooferi on mykkä. Olen painanut asetuksista "Kaijutin-täyte" kohdan päälle, mutta ei sekään auta.
Oletko muuttanut musiikki soittimesi asetuksista 5.1 käyttöön? Toinen vaihtoehto on laittaa speakerfill päälle realtekin asetuksista.
Ei tosiaan auttanut tuo speakerfill, ja 5.1 on laitettu päälle. Jos laitan realtekin asetuksista "Aktivoi bassonhallinta" kohtaan ruksin niin subwooferista kuuluu pieni ääni, mutta ei lähellekkään niin kova verrattuna kun testaan subwooferia asetuksista painamalla sen kuvaaa.
Ihan villi veikkaus.. Musa harvoin on 5.1-muodossa.. Kokeileppa laittaa joku aito dvd-pyörimään ja asetukset kohilleen. Kato toimiiko subvari sillon.. Mun mielestä täällä on ennenki ollu samanlaisia ongelmia... Tai muuten... Koitappa laittaa 2.1 päälle asetuksista toimiiko subi sillon?