Elikkä sain tuossa vähän aikaa sitten uudet 5.1 kaiuttimet enkä saa kaikkia toimimaan kerrallaan, vaihtamalla piuhojen paikkaa saa joko kaksi etukajaria ja subbarin, kaksi takakajaria ja subbarin,tai keskikajarin ja subbarin kuulumaan samaan aikaan, elikkä oisko joku softa jolla sais nämä kaikki toimimaan SAMAAN aikaan.. Emon pitäisi tukea 5.1 kajareita, tässä kuva dxdiagin sound kohdasta http://img102.imageshack.us/my.php?image=asdasdbx3.jpg
Äänikortin asetuksista 5.1 päällä?? Ja jos esim kuuntelet musiikkia niin sehän ei tule 5.1:nä vaan stereona eli kuuluu vain etukajareista ja subista. Oletkos koittanut kun katsot jotain leffaa esim dvd:ltä niin kuuluuko 5.1:nä??
Joo itelläni on ollut 5.1 kajarit jo jonkun aikaa. Itse en ole saanut niitä kaikkia toimimaan koska äänikorttini on ollut niin huono. Mutta sain uuden koneen jossa on creativen xtremegamer äänikortti niin kyllä kuuluu ja hyvin. Kokeilin kans vanhas äänikortissa laittaa 5.1 asetukset päälle mutta ei toiminu.
Jos joku nyt tänne vielä vaivautuu vastaamaan niin minulla olisi pienoinen ongelma koskien Creativen T6100 (5.1) Olen kytkenyt kaikki johdot oikein kiinni, mutta silti subwoofer ja keskuskaiutin ovat ns. väärinpäin, eli keskuskaiutin yrittää soittaa subwooferin ääniä ja toisinpäin. Olisiko kellään mitään neuvoa millä saisin näitten kaiuttimien lähdöt kännettyä?
Kyllä, nimenomaan center kaiutinta. Toinen ongelma on myös hirveä äänenlaatu, kun hiukankin lujemmalle pistää niin ei kuulu muuta kuin särinää. Jotain apua tähänkin?
Mulla autto kun aktivoin 5.1 asetulset päälle tietokoneesta mutta en tiedä jos te olette sen jo tehneet(luultavasti).
Mistä kyseisen aktivoinnin teit? Itselläni on Realtek HD Audiohallinta ohjelma, mutta sillä en ole onnistunut särinää korjaamaan.
En muista kun se oli vanhalla koneella, mutta luultavasti Realtek HD Audiohallinta ohjelmasta sen saa.
Jaa no en osaa enempää auttaa kun en itekkään tiedä näistä asioista paljoakaan, mutta toivotaan että joku muu osaa auttaa.
Johdothan ovat täysin erilaiset, mutta löysin avun siihen ongelmaan Realtek HD Audiohallinnasta. En vain ollut huomannut sitä kohtaa mistä pystyi lähdöt kääntämään. Enää ongelmana on ainainen inhottava särinä.