Millaiset osat kannattaisi valita pelikonetta varten, kun käytettävissä on 500-600€? Toiveena olisi että kone ei olisi kovin äänekäs, mikään erityinen silent-malli ei kuitenkaan ole tarpeen. Näyttö, kaiuttimet, hiiri, näppäimistö löytyy jo vanhastaan.
Heitetään tuollainen pohja. Jos tarvitset käyttöjärjestelmän ja 600€ on ehdoton maksimi, niin sitten täytyy viilata jostain vähäsen. Mikään äänetön kone tuo ei ole, mutta suhteellisen hiljainen kuitenkin. Hyvin äänieristetty kotelo haukkaa budjetista niin ison osan, että tehot kärsivät aika tavalla jos sellaisen laittaa. E: Hitto, kiiressä kävi kämmi. Näyttikseksi piti laittaa GTX 460, ei tuota 550Ti:tä. http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/ENGTX460DCTOP/2DI/1GD5/V2?pid=1306758900866
Olin ajatellut laitteistolle tuon 500-600, eli käyttöjärjestelmän kanssa hinta saa hieman nousta siitä. Tuleeko noiden osien mukana kaikki tarvittavat kaapelit ja vastaavat, vai joutuuko jotain ostamaan erikseen? Minulla ei ole ennestään kokemusta prosessorin asentamisesta, onko se kuinka vaikea tehtävä? Tuossa näytönohjaimessa on liittimenä mini-HDMI, onnistuuko sen käyttö yhtä hyvin kuin tavallisen HDMI:n? Ja vielä, mitenkäs takuu, onko itse kasatun koneen osilla normaali takuu?
Käyttikseksi win7 64bit, tästä. Kaikki tarpeellinen tulee mukana. Ei ole vaikeaa, ja youtubesta löytyy videoita koneen kasaamisesta ja googlen avulla netistä ohjeita. Näytönohjaimen mukana tulee minihdmi-hdmi sovitin jolloin siihen sopii normi hdmi-johto. Normaali takuu on.
Tulin siihen tulokseen että Teran kiintolevy on käyttööni turhankin suuri. Katselin että suunnilleen samaan hintaan saisi 500-750 gigaisen, jossa on välimuistia 64MB, onko välimuistin kasvattamisesta mainittavaa hyötyä?
Samsungin levy hakkaa nopeudessa kaikki muut tossa hintaluokassa. Järkevin valinta sen takia. Välimuistilla ei oo normikäytössä mitään väliä. 32 megaa riittää.
64mb kiintolevyt jotka olisivat kooltaan pienempiä tulisi maksaa enemmän kuin tuo Samsungin 1T levy. Tuo Samsungin levy on varmaan paras hinta/koko/laatu suhteessa