Elikkä olen sopinut kaverin kanssa joka käyttää konetta pääasiassa nettiin, että vaihdetaan näyttikset siks aikaa että hankin kokonaan uuden koneen. Eli tällä hetkellä sisällä on 4850 ja 360w psu. Ihmettelin tässä vaan kun 550ti tarvii 400w psu:n, ja kun en oikeen osaa niitä johtoja pistää sitten paikalleen (jos ostan uuden psun) että tarviinko edes välttämättä 40w lisää?
No joo, tuolta näkeekin että on sama virrankulutus http://www.hwcompare.com/9756/geforce-gtx-550-ti-vs-radeon-hd-4850-512mb/ mutta kiinnosti tietää osat sen takia että olisi saanut käsityksen tuon virtalähteen laadusta, onko tullut jossain pakettikoneessa?
Jos on laadukas niin riittää hyvin. Jos on joku pakettikoneen virtis niin saattaa olla että kaatuu rasituksessa. Ei kumminkaan 100% varma. Ja youtubesta kyllä löytyy koneen kasaamisvideoita jossa loppupuolella näytetään mikä piuha menee mihinkin kiinni
Dellin pakettikone, Processor: Intel Core i7 920 @ 2.66GHz (8MB L2 cache) Memory: 6GB tri-channel DDR3 @ 1066MHz Hard drive: 500GB SATA @ 7200RPM Optical drive: SuperMulti DVD+/-RW Video card: ATI Radeon HD4850 Operating system: Windows Vista Home Premium 64-bit 360W rated power supply Kun bf3:a tässä koitetaan highlla pelailla, voisin pistää sitä hiukan matalammalle, jos se ehkä madaltaisi virrankulutusta?
Noin vähäinen tieto virtalähteestä saa kyllä vahvasti epäilemään ettei ole mainitsemisen arvoinen laite.. Virrankulutusta tuskin kovin suuresti vaikuttaa muutaman asetuksen vaihto BF:ssä ellet sitä ihan minimiresolle jne laita. En kyllä tiedä miten suuri vaikutus tuolla on näyttiksen kuormitukseen ja sitä kautta tehoon, mutta virtaa se vie joka tapauksessa. Sen sijaan näyttiksen jännitteen/kellojen pientäminen vaikuttaa merkittävästi sen tehon kulutukseen.. Mutta jos tuolla on pärjätty aiemminkin ongelmitta niin eiköhän se tuota 550 Ti:kin pyöritä ja vaihtaa sitten jos tulee ongelmia. Vaikka itse vaihtaisin heti uuden virtalähteen niin jokainen päättää rahankäytöstään itse, kaikilla ei ole halua vaihtaa osia jotka saattavat toimia hyvinkin..
Delleihin ei virtalähdettä vaihdeta ilman emolevyn vaihtoa. Mutta edelleen: GTX550ti vie saman verran ellei vähemmän virtaa kuin HD4850, ja virtalähteesi on sille täysin riittävä. Lisäksi pakettikoneiden virtalähteet ovat ihan laadukkaita, erityisesti tuommoisessa työasemassa.