5850 Ylikellotus ongelmia!!!

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by mete0rain, Apr 1, 2010.

1. mete0rain

mete0rain Regular member

Trophy Points:
    26
    Näytönohjain:
    MSI Ati Radeon HD 5850 OC Edition
    GPU:n kellotaajuus: 765 MHz
    Muisti: 1GB GDDR5
    Muistin kellotaajuus: 4500 MHz
    Muistiväylä: 256-bit
    Väylä: PCI-E 2.0 x16

Muisti:
    4GB Dual Kit Ripjaws
    Koko: 4096MB (2 x 2048MB )
    Mopeus: 1333MHz DDR3 (PC3-10666)
    Latency: 7-7-7-21
    Parity: Unbuffered
    Voltage: 1.5V
    Pins: 240

Prosessori:
    Core i5 750
    2.66 GHz-> OC'd-> 3,4 Ghz
    LGA1156
    8MB

Windows 7 Home Premium 64-bit
    Chieftecin 750wattinen virtalähde

Noniin nyt kun tossa on kaikki tarvittavat tiedot (luulisin) niin nytten itse vikaan.

Olen yrittänyt ylikellottaa minun ''MSI R5850'' mutta se aina crashaa tai ei aina esim. jos nostan hitusen kortin tasoo nii ei.

Mutta jos vaikka asetan minkä tahansa muun kuin stock clockin niin tulee näyttöön kaikenlaisia glitchejä, pelatessa tai esikatselemalla Windows 7 aeron kanssa noita ohjelmia task barista, mutta ne ei pysy kuin ehkä 1sekunnin.

Olen yrittänyt MSI Afterburnilla ja AMD GPU Clock Toolilla kellottaa näyttistä mutta ei auta, ja olen yrittänyt nostaa Afterburnilla voltagee ja sitten GPU Toolil kellottaa mutta ei auta. Mikään ei auta edes automaattinen kellotus Atin Catalyst Centeril ei auta, mikä avuksi?

Last edited: Apr 1, 2010
  2. SPJ75

SPJ75 Regular member

Trophy Points:
    26
    Nyt kun olet kellottanut prossun, niin mitkäs sulla on PCI-e:n hertsit?

3. mete0rain

mete0rain Regular member

Trophy Points:
    26
    hmm... en ole ennen katsonut sitä mutta kellotan nytten ja pistän takasin stockkiin ja
    sanon sitten mitä tuli siihen (katso tämä viesti pian uudelleen jos olit nopee ja katoit sen heti)

(+ olen vähän uusi näissä hommissa...)

JATKUUU EDIT+

Stockki
    Voltage: 1087 (tais olla)
    Core Clock: 765
    Memory Clock: 1125

OC'd
    Voltage: 1299
    Core Clock: 1000 (tarkka 999,98)
    Memory Clock: 1000

Tästä OC'd asetuksesta vielä että tää asetus on sanottu olevan hyvä ja ja stable=suomeks?kestävä?njoo ja että ei kaatuilis mutta mulla kaatuu ja oon nähny pari jätkää youtubes jotka käyttää näitä asetuksia eikä niil mitään vikoja tullu mut mulle heti minsan päästä glitchas kone ja sammutin ja monet muutki käyttää näitä asetuksii mut en tajuu ku on ihan uus kone uusista komponenteista tehty eikä ees kuukauden vanha nii vähä crashaaaa... :( mut jos teikä kertois noist kuvist toivottavasti siin näky PCI-e hertsi

4. SPJ75

SPJ75 Regular member

Trophy Points:
    26
    Unohda ne youtuben videot.

5. mete0rain

mete0rain Regular member

Trophy Points:
    26
    mut ei tää muutenkaa hyvin kellota jos nostan tai lasken tehoja nii tulee gltichejä :O perseestä

6. SPJ75

SPJ75 Regular member

Trophy Points:
    26
    Sehän on jo tehtaalla ylikellotettu. Voisin kuvitella että esim. 800/1150 ja vakio voltit. Saattais mennäkkin. Muistaa pitää kuitenkin että jokainen ohjain on yksilö.

Vieläkään ei selvinnyt se PCI-Express nopeus. Pystytkö vaihtamaan biosista erikseen prosessorin ja PCI-e:n MHz:sit?

Olit kellottanut näytönohjaimen ydintä aivan liikaa ja muisteja taas alaspäin..

Share This Page