7 ongelma "resurssienhallinta lakkasi toimimasta"

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jaakko666, Oct 20, 2012.

  1. jaakko666

    jaakko666 Member

    Joined:
    Jun 2, 2012
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkä kun avaan koneen ja windows avautuu, niin siinä lähtee heti pyörimään pikkuikkuna mikä ilmoittaa, että resurssienhallinta lakkasi toimimasta ja sen jälkeen tulee toinen ikkuna mikä ilmoittaa, että resurssienhallintaa suljetaan. Sit ne katoaa siitä ja ssen jälkeen ruudulta katoaa kaikki muukin ja sitten sama toistuu koko ajan tietokoneen ollessa käynnissä. Koneella ei normaalissa windows tilassa pysty tekemään tuon vian takia mitään ja vikasietotilassa olen tehnyt jo seuraavat asiat: ajanut cc-cleanerin, avastin koko koneen tarkastuksen, windowsin oman tarkistuksen kovalevylle. Mikään ei löydä mitään ja mitään enempää tolle en oikein osaa tehdä itse, koska en ole mikään velho noiden kanssa.

    Olisko jollain jotain vinkkejä mitä sille voisin vielä yrittää tehdä ennen kuin heitän koko koneen parvekkeelta :D Nämä toimenpiteet pitää siis pystyä tekemään vikasietotilassa ja ilman internet yhteyttä, koska nettiinkään en omalla 4G tikullani päässyt vikasietotilassa. Saanko esimerkiksi vikasietotilan kautta imettyä sen windowsin uudelleenasennusohjelmat johonkin levylle tai tikulle vai onnistuuko se asennus jotenkin muuten ? Tietokone on mallia HP 625 Notebook ja noin 2,5v vanha


    Kiitoksia jo valmiiksi avusta, jos joku osaa mua tässä asiassa auttaa.

    SFC/SCANNOW on myös katsottu ja sieltä ei löytynyt mitään virheitä. Tietokoneessa ei ole myöskään yhtään usb-laitetta kiinni. Olen tehnyt kaiken oikeestaan mitä olen googlen kautta löytänyt ja mitä vikasietotilassa on pystynyt tekemään, vai olenko ??
     
    Last edited: Oct 20, 2012
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Tarkoitatko, että kirjoitit komentokehoitteeseen cmd komennon sfc /scannow, eikä mitään korjattavaa löytynyt?
     
  3. jaakko666

    jaakko666 Member

    Joined:
    Jun 2, 2012
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11

    Joo. Tuli näköjään tohon väärin. Eli mitään korjattavaa ei tosiaan löytynyt. Sitten avasin taas windowsin normaalitilaan ja sama resurssienhallinta lakkasi toimimasta show alkoi pyöriä näytöllä.
     
  4. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Joined:
    Oct 11, 2004
    Messages:
    2,214
    Likes Received:
    130
    Trophy Points:
    93
    Onko koneellasi HP Recovery -osio olemassa??? Sitä kautta on mahdollista päästä tehdasasetuksiin.
    HP:n manuaali suomeksi. Sivu 11 eteenpäin.
    http://bizsupport2.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c02679508/c02679508.pdf
    http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...riesId=4173277&docIndexId=64902&manualLang=fi
     
    Last edited: Oct 20, 2012
  5. jaakko666

    jaakko666 Member

    Joined:
    Jun 2, 2012
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En mä oo sieltä ainakaan mitään poistanut tommoista, että on varmaan jos pitäisi olla. Jos palautan tehdasasetukset, niin tarviiko mun hallussa olla silloin myös noi Windows 7 levyt mistä tuolla käyttöohjeessa lukee, vai onko toi 625 semmonen malli missä ei tarvitse levyjä ? En viitsisi sitä windowsia alkaa poistamaan, jos en saa sitten asennettua sitä uudelleen takaisin.
     
  6. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Joined:
    Oct 11, 2004
    Messages:
    2,214
    Likes Received:
    130
    Trophy Points:
    93
    Jos siellä on tuo Recovery -osio niin silloin et tarvitse noita Windows 7 levyjä, muussa tapauksessa tarvitset. On myöskin huomioitava se asia että samalla häipyvät kaikki pelit tiedostot ym. mitä olet tallentanut koneellesi jos käytät tuota HP:n omaa recovery hommaa.

    Olettaisin että enkku taipuu.
    http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...prodSeriesId=4173277&swItem=ob-75985-1&mode=3

    On myös olemassa tämä laillinen tapa.
    http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/
     
  7. jaakko666

    jaakko666 Member

    Joined:
    Jun 2, 2012
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11

    Hp Recovery löytyi sieltä ja käyttöohjeestahan selvisi, että en tarvitse levyjä. Kiitos vinkeistä. Lähden nyt kotiin palauttelemaan noita asetuksia ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Palaan asiaan tänään, jos saan koneen kuntoon, mutta jos en saa, niin jatkan asian selvittelyä huomenna.

    Kaikki tärkeä on onneksi ulkoisella kovalevyllä, joten ei muuta kuin toimimaan.
     
  8. jaakko666

    jaakko666 Member

    Joined:
    Jun 2, 2012
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Windows asennettu uudestaan tolla HP Recoverylla ja homma toimii. Kiitoksia vinkeistä :)
     
  9. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Joined:
    Oct 11, 2004
    Messages:
    2,214
    Likes Received:
    130
    Trophy Points:
    93
    Eipä kestä.
    Pienenä vinkkinä vielä että jos HP nyt kehottaa tekemään varmuuskopion (tai vastaavan) käyttöjärjestelmästä/kiintolevystä niin se kannattaa tehdä. Vie n.4-5 kpl. DVD levyjä. Ilmoittaa kylläkin aloitusvaiheessa montako tarvitaan.
     
    Last edited: Oct 21, 2012

Share This Page