7 päivää jäljellä aktivointiin

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Heletee, Aug 28, 2005.

  1. Heletee

    Heletee Guest

    Nyt kun minä käynnistän tietokoneen, niin alussa tulee teksti 7 päivää jäljellä aktivointiin, haluatko aktivoida windowsin nyt.

    Mitä mun mitää nyt sitten tehdä? Mistä minä saan jonkun koodin jota windows pyytää?

    P.S Windows on XP professional, joka ei ole tullut mun tietokoneen mukana vaan minä sain sen koulusta. minä poistin vanhan windowsin (NT:n) ja asensin tilalle windows XP:n.
     
  2. dfwta

    dfwta Regular member

    Joined:
    Feb 28, 2005
    Messages:
    734
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Soita Microsoftille niin saat koodin.
     
  3. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2003
    Messages:
    817
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sait sen koulusta... hmmm... Kokeiles ny sit ensin tuota soittoa... Sen jälkeen kysy asiaa koulusta josta sait sen...
     
  4. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Joined:
    Oct 14, 2004
    Messages:
    163
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voihan tuon Winukan aktivoida myös netin kautta.
     
  5. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ensin kokeilet nettiaktivointia ja jos ei onnaa niin sitten voithan koittaa vielä sitä puhelinhommaa. Soitat sinne automaattiin ja sitten vaan näppäilemään numeroita.
    Mutta ehkä kannattaisi koulusta kysyä ensin.
     
  6. Letukka

    Letukka Member

    Joined:
    Dec 17, 2004
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itse en saanut netin kautta aktivoitua omaan tietokoneeseeni porukoiden ostamaa Windows XP:tä. Kokeilin soittaa annettuun numeroon, näppäilin sen helvetin pitkän koodin mikä pyydettiin, jolloin automaatti antaa saman viestin kuin konekkin: Aktivointikertojen määrä ylitetty.

    Sen jälkeen piti soittaa jonnekkin helvetin vinkuintiaan mistä joku nainen huonolla englannilla antoi toisen, vielä helvetisti pidemmän koodin jolla koneen sain lopulta aktivoitua. Koko ruljanssiin meni noin 20 minuuttia.

    Ensi kerralla laitan Linuxin alle saatana. Pompottelevat rehellistä kuluttajaa noin. Vihaksi pistää sen verran että enää en Microsoftia tue.

    Tämmöinen pieni avautuminen mutta tiedätpä mitä tästä voi seurata...
     
  7. dfwta

    dfwta Regular member

    Joined:
    Feb 28, 2005
    Messages:
    734
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ihmeeellistä. Ne jotka rehellisesti ostavat Windowsin joutuvat pompoteltavaksi Microsoftin taholta jopa niin ettei ostettu tuote toimi. Ne jotka hankkivat piraatin voivat käyttää sitä ilman huolia ja vieläpä ilmaiseksi.
     
  8. oxygenol

    oxygenol Regular member

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    154
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    niinhän se on, itsekkin kun käytin tuota vanhan koneen mukana tullutta xp home editionia tässä uudessa koneessa niin hirveen pitkä aktivointi ruljaska tuli, kivahan se oli soittaa microsoftille kauhees juubassa joka kesti 25-35minsaa. Nyt jo siirtynyt näihin netistä ladattaviin versioihin, toimii 10x paremmin,nopeemmin ja ei aktivointi rulettia :)
     
  9. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Joined:
    Oct 14, 2004
    Messages:
    163
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mahtaakohan kukaan tietää, että kuinka monesti voi winukan aktivoida netitse ennen kuin pitää alkaa soittelee, että saa aktivoitua?
     
  10. Antigod

    Antigod Regular member

    Joined:
    Mar 30, 2005
    Messages:
    236
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

    Mutta eikös se sen rekisteröinnin jälkeen ole voimassa rajattoman kauan ?

    Itselläni oli se 1kk:n jälkeinen rekisteröinti, joka muuten oli myös hankala - winukan koodi ei enää kelvannut (vaikka uusi kone/ohjelma) ja sain myös soitella ties minne, käsittääkseni se sitten disabloi sen rekisteröintikehotuksen.
     
  11. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Rekisteröintiä ei ole pakko suorittaa, mutta tuotteen aktivointi on. Tuotteen aktivoinnin jälkeen voi käyttistä käyttää ihan normaalisti ilman mitään aikarajoja.

    Uudelleen asennuksessa voi joutua aktivoimaan uudelleen, mutta tämäkään ei kyllä tule joka kerta.
     
  12. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Aktivointi pitää suorittaa muistaakseni 30 päivän kuluttua asennuksesta. Ja vaikka vikasietotilaan pääsisikin, niin eipä sitä käyttistä sieltä kovin ilo ole käyttää. Vai mitä tarkoitat vikasietotilan kautta kiertämisellä?
     
  13. M00ses

    M00ses Regular member

    Joined:
    Jul 12, 2005
    Messages:
    413
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jos aktivointi aika on menny umpeen. Niin sen saa vielä käyntiin kun biosista pistää pari päivää taaksepäin.
    Toimi ainaki mulla.
     
  14. Heletee

    Heletee Guest


    Miten biosista pistetään pari päivää taaksepäin?

     
    Last edited by a moderator: Sep 1, 2005
  15. M00ses

    M00ses Regular member

    Joined:
    Jul 12, 2005
    Messages:
    413
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Biosiin pääset tai setup oikeamminkin, kun käynnistät koneen ja painat DEL nappia (voi olla joku muukin yleensä tuo) siinä yleensä lukee "press del to enter setup" ja sieltä yleensä "standard cmos setup".

     
    Last edited: Sep 1, 2005
  16. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
  17. M00ses

    M00ses Regular member

    Joined:
    Jul 12, 2005
    Messages:
    413
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Miten cräkki liittyy piratismiin? Sehän on sama asia kun teillä on videoconverttereita ja p2p softia ladattavana!
    Eihän sieltä koko ohjelmaa pysty lataamaan.
     
    Last edited: Sep 1, 2005
  18. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Crackillä saadaan laiton kopio toimimaan, kun taas p2p ohjelmat ei edelleenkään ole laittomia. Ne ovat tiedostonjako ohjelmia joilla voi siirtää myös laillista tavaraa. Käyttäjä on itse vastuussa ohjelman käytöstä lailliseen/laittomaan...
     
  19. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Crack sisältää yleensä pelin/ohjelman koodia jota ei siis saa jakaa, Suomessa ohjelman koodia saa kyllä muuttaa joten ohjelmien patsaaminen on sallittua/laillista.
     
  20. q-hub-op

    q-hub-op Regular member

    Joined:
    Jan 30, 2005
    Messages:
    693
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    --
     
    Last edited: Sep 1, 2005

Share This Page