Moi. Minkälaisia lämpötiloja teidän 7600gt SILENTit kehittävät? Mulla on 46:ssa asteessa normaalisti, ja pelatessa voi nousta noin 70:een asteeseen. (tosin kotelotuuletin minimillä - kokeilen vielä laittaa kotelotuulettimen täysille ja laitan sitten tänne lämpötilan 20 min. f.e.a.r. - pelin jälkeen). Jos teillä on puhaltamassa kotelosta ulos tuuletin, laittakaa ihmeessä lämpötiloja tänne -kiinnostaa miten paljon kotelotuuletin vaikuttaa juuri tämän silentin lämpötilaan.
tonne toiseen aiheeseen laitoinkin jo sulle kysymyksen noista lämmöistä. Siis sulla kannattais olla joku hiljainen tuuletin sille näyttikselle, ei sillä että toi 70 astetta ois mitenkää vielä polttava kuumuus mutta mitä viileämpi sen parempi..
Hieman kotelomodia ja joku nestelaakeroitu 80mm puhaltamaan rivoihin, laskee luultavasti ainakin 5c nuo lämpötilat. Kotelotuuletus myös kuntoon, ellei ole. Alhaalta edestä sisään ja takaa ylhäältä ulos. Lämmöt eivät kuitenkaan ole mitenkään korkeat, päin vastoin kun passiivisesta on kyse.
Tiedättekä mikä on nk. "afterdawn-syndrooma"? Mä olen huomannut tän jo aiemmin mut jengillä on tosi vaikea ihan oikeasti pysyä aiheessa (ja eivät ilmeisesti lue viestiketjun aloitusta). Mä siis vain kysyin lämpötiloja, ja en ole sanonut että mulla olis mitään ongelmaa - olen ihan tyytyväinen omiin lämpötiloihin (korttihan on ihan normaalilämmöissä - ja mun sosiaalinen asema afterdawnilla ei kasva yhtään vaikka nestelaakereilla sais viis astetta pois). Anteeks ihan oikeesti, mutta taidan lopettaa ihan kokonaan nää keskustelufoorumit..
Olisi kyllä kiintoisaa tietää kuinka tässä aiheesta poikettiin? Turha täällä on lämmöistä kysyä jos ei halua loppujenlopuksi mitään kommenttia aiheesta..
Niin minäkin, mutta yleisesti tuli hieman juttua noista passiivin lämmöistä. Itseänikin nimittäin kiinnostaa hieman. Mutta mutta.. samapa tuo.
AMD Athlon 64 3500+ Venice, 1024MB muistia, 250GB kiintis ja Asus 7600GT passiivi. Lämmöt ovat mielestäni aika kohillaan: Prossu: 40°-50° Näyttis: 41°-65° Kiintis: 41° Kotelossa takana 1 hyrrä puhaltaa ilmaa ulos ja edessä on nämä perinteiset F&S:n ilman sisääntuloaukot, joiden edessä kättä pitämällä ilman virtauksen tunnistaa selvästi. Kotelossa on hyvin tilaa, joten ilma pääsee kiertämään esteettä. Tämä on alunperin F&S:n pakettikone, jossa oli Asus 6600 ViVo passiivina, joka kävi huomattavasti lämpöisempänä.
Mulla MSI 7600GT ja lämpötila nvidian ohjauspaneelissa näyttää työpöytäkäytössä 67 astetta! Kuulostaa aika korkealta teidän 40 asteen lukuihin verrattuna. Kotelo on Antecin P150 ja perässä hönkii vakio propelli pienimmällä nopeudella. Löytyykö muita MSI:n kortin omistajia, että saatais vähän vertailua? E: Kunnon rasitustestiä ei vielä olla päästy antaan, mutta läpällä 3Dmark03:n pyöräytin ja sen jälkeen lämmöt tasan 80.
Hieman jälkikäteen, kun kerta MSIn korteistä kyseltiin. Eli koppana Antec Sonata Piano II ja tuulitunnelissa yksi puhkumassa näyttikselle, Kovalevy kehikossa yksi 120mm imemässä sisään ja toinen (alkuperäinen) 120mm puhkuu ulos. 120mm tuulettimet pienimmillä kierroksilla. Lämmöt on näyttiksellä n.40-65 ja hiljaista on.
Mulla on MSI:n 7600GT HDCP-tuella, ja lämmöt on 40-65°c, yksi 80x80mm tuuletin puhaltaa näytönohjaimen yläpuolella, ja yleensä puhaltaa kotelon sivuseinästä yksi 80x80mm tuuletin, mutta nyt se on poissa kun maalaan koteloa.
Joo, kerkesin kyseleen jo MSI:ltä kortin lämmöistä (67-70 idle ja 80-83 load) ja tämmöistä vastasivat: "Hi, The temperature is your VGA card is too high. Please contact your reseller (the place you bought the board from) for repair/exchange. If the reseller for some reason like bankrupt cannot be contacted, then contact MSI distributor or MSI office near your place." Bulldogissa olivat sitä mieltä, ettei lämmöissä mitään kummallista ole, mutta voit tuoda kortin testiin. Mitään grafiikkavirheitä en ole havainnut vaikka 3Dmark06:lla rasitin korttia reilun tunnin. Pirun kuumana se käy. Kortin siili ja piirilevy ei koskettelua kestä edes työpöytäkäytössä.
Juu kyllä noilla lämmöillä pitäisi vaihtoon saada. Printtaa tuo saamasi maili ja vie niille, niin eiköhän rupea tapahtumaan.
Aika paljon näköjään saa olla näytönohjaimen lämpö jos 70 ei ole hirveen paljon. Itelläni on 7900gt ja vaikka heti puolentunnin pelaamisen jälkeen kattoo näytönohjaimen lämmön niin se on vain 57. Minkä takia tuossa 7600gt silentissä on noin korkeet lämmöt? Johtuuko kenties siitä kun siinä ei ole tuuletinta?
Passiivi jäähytteiset kortit ovat lähes poikkeuksetta aina lämpimänpiä kuin vastaavat kortit tuulettimella. Tämä johtuu siitä, että passiivi jäähytteinen toimii vain siilillä lämpöä johtaen ja siili jäähtyy vain kotelon ilmalla, kun taas vastaavissa "non-passiivi" korteissa tuuletin viilentää siiliä, vaikka kotelo ilma olisikin selvästi huone ilmaa lämpimänpää. Passiivin etu on kuintekin täydellinen äänettömyys johon ei tuulettimen kanssa käytännössä koskaan päästä. Ja "Lämmöt on näyttiksellä n.40-65" oman korttini (tai no veljen) lämmöt olisivat ihan normaalit vaikka olisi tuulettin jäähdytys köytössä.
Juu, eiköhän tuo vaihdettua saada kun laitetaan kirjeenvaihto ja muutamat screenshotit vielä mukaan. Ei tuollaiset lämmöt voi normaaleja olla edes passiiville. Viime yönä rullasin memtestiä reilut 11h (koneessa muutakin vikaa, jäätyy kun koitan laittaa standby tilaan) ja kurkkasin piruuttani kortin lämmöt; 81c! Sama jos lukitsen BIOSista PCI-E frequency auto->100 niin idle lämmöt heti 80c. Voikohan noi kortin kovat lämmöt aiheuttaa sen että, windows ei siirry valmiustilaan? Tavallaa kone kyllä hyrähtää hiljaiseksi niin kuin pitääkin, mutta ruutuun jää sinisellä taustalla 'preparing to standby' tjms. Sen jälkeen ei reagoi enään mihinkään.