Pitäs saaha vähän kokemusta varsinki tuosta heatpipe jäähytyksestä. Poropekasta olen ostamassa joko MSI GF 7900 GT PCI-E 256MB HEATPIPE tai vaihtoehtoisesti ASUS GF7900GT PCI-E 256MB HDTV+2X DVI-I. Heatpipe on 20 euroa kalliimpi. Maksaa 277 ja sitte asuksen 258 heatpipe on huljasempi mutta miten on sitte jäähytyksen laita. Onko siinä sitte minkäänlaista tuuletinta muutako semmoset putket. Ongelmia ei pitäs tulla lämpätilan kans jos on hyvä kotelo, mutta pärjääkö tuolla kesähelteillä ja onko viileämpi ku tuulettimella. Olen kuullu että nuo tuulettimet olis aika äänekkäitä. En ole sitte vaihtamassa tuuletinta esim. zalmaniin. Kumpi olis muuten parempi ostos. Kannattaako maksaa heatpipestä +20€. asuksessa olis vielä 2 vga paikkaa ylimäärästä mutta niitä tuskin tarvii. Toivottavasti koku jaksaa lukia tämän minun sepostuksen edit: asuksen ohjaimessa olis vielä tv-outtiki. Tarkottanee että voi liittää telkkarin korttin?
ohan noissa tv-out molemmissa. ota se heatpipe jos sulla on hyvä ilman kierto kotelossa. noissa 7900gt:n korteissa tuulari pitää sairasta mölyä, joten hiljaisuutta kiitos.
Heatpipet vaan tuntuvat käyvän kuumina noisssa high-end korteissa, kannattaa henkisesti jo varautua korkeisiin rasituslämpöihin. Joissain testeissä 7800gt heatpipellä oli rasituksessa noussu yli 100c en tiedä sitten näistä uudemmista 7900gt ohjaimista.
Joo onhan se, mutta jos nuo ovat suunniteltu kestämään kovempia lämpöjä.. Kellotella passiivilla ei kuitenkaan passaa.
joo ei kannata jos 100 astetta on lämpöä kuitenki suosittelen tuulettimien asennusta viereen yms. paikkoihin mitä kotelosta löytyy. silloin tulee esiin kysymys ollaanko taas sitte nolla tilanteessa ku joutuu hullusti tuulareita laittamaan? toisaalta miksei vois sitä zalmania kiinnittää siihen ohjaimeen?? vakiotuuletin on 4 ruuvilla kiinni ja lähtee helposti auki ja kukaan ei sitä huomaa onko sitä vaihdettu vai ei jos joudut esim. jossai vaiheessa takuuseen viemään..
Mutta joillekkin rehellisyys voi olla periaatekysymys myös näissä takuu asioissa. Tosin tuota saa valmiiksi Zalman asennettuna elektroni.fi:stä.
Mulla on GeForce 7900GT Heatpipe ja on käynyt maximissaan vain 78c maximissaan... Ja yllätys yllätys.... On muutes aika hiljainen!