7950 GT:n lämmöt katossa 2min jälkeen (shotteja myös)

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Nuuqis, Nov 20, 2006.

1. Nuuqis

Nuuqis Guest

Upouus 7950 GT (kellottamaton) heittää lämmöt kahessa minuutissa kattoon, atitoolilla kun rasitan. Luulenpa kuitenkin että Oblivion rasittaa paljon enemmän.. Tässä ois screenit;
    http://img231.imageshack.us/my.php?image=idletilassaxp7.jpg <-idlessä
    http://img105.imageshack.us/my.php?image=2minjalkeenll1.jpg <- 2minuutin jälkeen kun pistin atitooliin "scan for artifacts" päälle. Mun kysymys siis onkin, miten oikeen nostan tota tuulettimen pyörimistä (yli ton 50%)? Meen huomenna hakemaan uuden tuulettimen postista mutta aattelin että auttaako sekään sit paljon jos se noin huonoilla nopeuksilla pyörii? Kellotella haluaisin kanssa mutta ei tiiä uskaltaako kun vakiolämmötkin tuommotteet.
    ps. niin ja rivatuner ei vaikuta mun tuulettimiin.

2. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Mitäs kotelon lämpötilat näyttävät? Esim. Everest -ohjelmalla voi tarkastella lämpötiloja ja paljon muutakin koneen tietoja.

3. Nuuqis

Nuuqis Guest

Ei oo kotelon lämmöistä kiinni, kun pistän käden tohon aukon eteen niin melkeenpä jäätyy.

Ominaisuus Arvo
    Anturit
    Tyyppi SMSC DME1737/SCH5017 (SMBus 2Eh)
    Näytönohjainanturi Driver (NV-DRV)
    Emolevy Asus A8NE-FM

Lämpötilat
    Emolevy 38 °C (100 °F)
    Suoritin 56 °C (133 °F)
    1. suoritin / 1. ydin 37 °C (99 °F)
    1. suoritin / 2. ydin 36 °C (97 °F)
    Näytönohjain 60 °C (140 °F)
    WDC WD2500JS-55NCB1 49 °C (120 °F)
    WDC WD2500JS-55NCB1 42 °C (108 °F)

Tuulettimet
    Suoritin 1410 RPM
    Kotelo 2483 RPM

Jännitteet
    CPU-ydin 1.31 V
    +3.3 V 3.30 V
    +5 V 5.13 V
    +12 V 12.19 V
    5VTR 5.00 V
    VTR 3.40 V

4. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Mulla ATItool tekee ihan samaa kun pistää sen palikan siihen pyörimään.Lämmöt nousee nopeasti ja suoritinkäyttö on 100 prossaa...

Mutta eipä ne lämmöt peleissäkään nouse sen korkeammalle kuin atitoolilla rasittaessa... Ainakaan minulla.
    Korttina 7900 GS.

Niin ja itsekkin miettinyt että millä tota näyttiksen tuulettimen nopeutta voisi muuttaa,kun taitaa olla rasituksessakin vaan 30 pros teholla!!??? Rivatunerilla ei ollut muutosta tuulettimien nopeuksiin!

Last edited: Nov 20, 2006
  5. josisusi

josisusi Member

Trophy Points:
    11
    Mun 7950GT heatpipe kävi pelatessa helposti yli 110 asteessa jo puolen tunnin jälkeen. sit se palauttiki jo windowsiin jäähdytteleen. lähetin kortin takas ja odottelen josko saisivat uuden lähetettyä.. silti pitää varmaan keksiä tuohon koppaan joku tuuletinviritys. olis ylimääränen 120mm eli kertokaas ihmeessä vinkkejä miten sen sais näyttiksen avuks?
    aika paska maku suussa koko 7950gt:stä

6. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Tuulettimet itellä niin että: alhaalta edestä puhaltaa sisään ja takaa puhaltaa ulos yks kotelotuuletin ja virtalähde. Ja sit mulla on viä kotelon "katossa" yks puhaltamassa ulos.

Noilla virityksillä ilma rullaa koneen läpi ja pitää suht viileänä!

7. Nuuqis

Nuuqis Guest

Törmäsin ongelmaan tän Zalman VF900-Cu VGA Coolerin kanssa. Mulla ei oo tilaa emolevyssä pistää kiinni Power Cable:ia. Kun noi kaks mitä näkyy on jo käytössä (kovalevyn ja prosessorin tuulettimissa). Mihin reikään tungen noi? 7950GT:ssä on liitin sille mutta siinä on vaan 2piniä ja tarvis kolme. Apuja? =[
    edit. Jos otan ton kovalevyn tuulettimen power kaapelin irti ja pistäisin näyttiksen, nii sulaisko kovot? Se kovotuuletin vaikuttaa muutenkin ihan säälittävältä.
    edit2. miten saan lisää noita tuulettimien power connectoreita? saako molexiin liitettyä jotenkin jonkin liittimen johon vois sitten pistää power kaapeleit?

Last edited by a moderator: Nov 21, 2006
  8. braide

braide Active member

Trophy Points:
    66
    joko yrität saada jostai jakajan sille (välttämättä ihan tervettä emolle), 4pinnistä otat sille johdotuksen eli 4pin to 3 pin.
    tai sitte otat sen kovojen coolerin pois

9. Nuuqis

Nuuqis Guest

http://www.kylning.com/images/170/97.jpg tommostako aattelit? Mistä kaupasta mahtais löytä, kattelin verkkokaupasta kaapelit valikoimasta. En kuiteskaan mitää samanlaista nähny.
    Edit. Mieluiten joku kauppa josta ne vois lähettää kirjekuoressa, jaksa taas polkee postiin ;)
    Edit2. Ei tarvi enään, google pelasti päivän. Coolputer.fi :stä löyty ;)

Last edited by a moderator: Nov 21, 2006
  10. jka1983

jka1983 Member

Trophy Points:
    11
    http://www.silentpcreview.com/article83-page1.html

Oli sama ongelma saman tuulettimen kanssa. Eli muovinen liitin näytönohjaimesta vaan pois ja Zalman siihen kiinni. Kolmas rekä jäi tyhjäksi, mutta se on ilmeisesti tuulettimen nopeudensäädössä käytettävä. Ainakin mulla on toiminut lostavasti.

11. Nuuqis

Nuuqis Guest

Share This Page