8.04 päivitys ei onnistunut

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by pisberg, May 1, 2008.

  1. pisberg

    pisberg Guest

    "BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu12)Built-in shell (ash)
    Enter help for a list of built-in commands

    (initrams)"

    eli tollaseen se jää kun yrittää käynnistää ja ei noi helpistä löytyvät komennot auta mua lainkaan=)jos joku viitsii heittää viknkiä mitä lähtee tekemään, huom rautalanka malli=)
     
  2. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Päivityksen jälkeen ei toimi? Toimiko se ennen päivitystä? Mulla on IP35-E emo joka antaa samoja ilmoituksia jatkuvasti. Ongelman syy on SATA väylissä. IP35 sarjan emoissa SATA väylät on saman IRQ:n takana ja se on nopan heittoa, että bootissa juuri oikea SATA portti osuu kohdalle kun IRQ:ta pollataan. Siksi linux käynnistyy joskus ekalla, joskus tarvii useamman bootin.

    IP35 emo on siitä parempi, että siinä SATA:n saa ACHI tilaan jossa ongelma on tietääkseni poistunut. Muistaakseni myös puhetta isoimman SATA portin käytöstä on ollut..taitaa olla SATA6 IP35 emolla.

    Jos koneelle on asennettu XP ja meinaat vaihtaa väylän ACHI tilaan joudut asentamaan XP:hen ensin ACHI ajurit. Toimenpiteistä minulla ei ole kokemusta, kun IP35-E ei tarjoa ACHI:a.
     
  4. pisberg

    pisberg Guest

    juuh siis toimi ennen ja ei ole abitin emo kyseessä vai asuksen,
    olin epäselvä....
    eli otin uuden levykuvan ubuntun sivuilta mutta ei toiminut ekalla vain oli pakko asentaa "altenate" levyllä ja sitten sain pyörimään ,mutta tunnisti nyt vain 6 kovoa, 11 kovosta=) ennen on ollut 9 käytössä ja toiminut...mutta saan selvitellä sitä vielä lisää..
     
  5. flipperi

    flipperi Member

    Joined:
    Jun 11, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    LaLLi80, Mulla on ihan sama ongelma tän abitin ip35-e emon kanssa. Oletko keksinyt tuohon mitään ratkaisua tai onko tohon tulossa jotain muutosta päivitysten yhteydessä? Ärsyttää kun saa välillä todella monta kertaa bootata koneen ennenkuin käynnistyy eikä se taida tehdä koneellekkaan hirveän hyvää.
     
  6. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Joo itse asiassa olen ratkaissut ongelman..aina käynnistyy ekalla :)

    1. siirsin vain kovon SATA1 -> SATA6 väylään.
    2. Boottasin Ubuntu LiveCD:n
    3. Asensin GRUB:n uudestaan.
    Terminaalissa:
    sudo grub
    find /boot/grub/stage1
    root (hd?,?) #tähän kys.merkkien kohdalle tulee ton find komennon löytämä levy/osio.
    setup (hd0)
    quit

    EDIT: Ongelman syyhän on siinä, että SATA1 ja SATA2 jakaa IRQ:n, mutta SATA5 ja SATA6 ei.
     
    Last edited: Jun 11, 2008

Share This Page