Terve, minkälaisia nopeuksia saatte itse. uTorrentilla ladattaessa nopeudet ovat n. 650/70 kb/s. Kun siirryin DNA 8/1 käyttäjäksi, niin nopeudet olivat n. 20% nopeammat. Jossain vaiheessa siis nopeus laski. Kaikki portinohjaukset tehty oikein ja kaikenlaisia säätöjä yritetty, mutta nopeus ei vaan nouse. Täällä olen nähnyt merkittävästi nopeampiakin nopeuksia kun tuo mun alkuperäinenkin. Voiko mun nopeusongelmat johtua ISP:stä? Mitä voisin vielä tsekata, esim. ADSL-boksista (Zyxel P660H-D1)
sama adsl boksi täällä ja soneran 8/1. nopeudet 840/100 luokkaa... tosin utorrentilla rajoitettu 700/80 ettei mee netti ihan tukkoon
Itellä A-Link boksi ja elisan 8/1 netti, nopeudet max. 800-900/90-110. Utorrentissa rajoitettu 700/90
warez tulee ~800/150 maksimissaan. ftp lataus tulee 900. saunalhden wippies purkki ja tcp/ip tuunattu ubuntu linux. ainakin liikenteen salaus auttaa.
Kiitos, vastauksista. Teilläkin on nopeudet n. 20% nopeampia kuin mulla. Onko heittää jotain vinkkiä, että mistä voisi johtua. Olen yrittänyt etsiä itse täältä ja muuaaltakin, mutta niinkuin totesin avauksessa, mikään temppu/säätö ei tunnu nostavan nopeutta.
Tuosta boksista voi loppua teho kesken, mene ja tiedä. Ennen oli sama boksi ja nopeudet oli ~5% hitaampia. myös paljonko sulla on kuparia boksin ja keskuksen välillä hidastaa. Eikös wintoosassa ollut se jokin samanaikaisten yhteyksien rajoitus? onko se otettu pois? Liikenne kannattaa olla salattuna (Esim. RC4). DHT, Pex sun muut lisätekniikat päälle. NATin poisto nostaa luultavasti nopeutta(se konvertoimis vaihe vie aina vähän aikaa ja tehoa).