900€ kone, videoeditointia, säätöä ja vähän pelailuakin

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by ep_, Aug 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ep_

ep_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli tarkotuksena olis hommata uusi kone. Aikataulu ei ole tiukka. Kuhan vuoden sisällä sen tekis. Koneen kokoaisin ite eli siis tilaisin vaan osat. Itellä tulee tehtyä videoeditointia (HD ja Chroma key) joten olisi mukava että siihen olisi vääntöä. Olen katellut jo vähän osia mutta valmista kokoonpanoa ei vielä ole.

Alottelin prosessorista ja olen katellu vähän että hankkisin AMD:n jonkun 6-ytimisen phenomin. (Intelit tulee vähän kalliiksi opiskelijalle vai kannattaako ennemmin maksaa jostain syystä lisää intelistä?).
    Ehdotus: AMD PHENOM II X6 1090T BLACK EDITION (162,30€)

Sitten emolevyyn joita olen vain katellu (AM3 kantainen). Mahdollisimman paljon liitäntöjä eikä yhdestä IDE-paikastakaan olisi haittaa (Vanha kovo siihen). USB kolmosta sais olla. Mahdollisimman laajennettava ja viritettävä emo siis.

Muistia oon ajatellu laitta 8gt mutta sen tarkemmin en sitäkään ole vielä katellu

Näytönohjaimelle ei ole hirveitä vaatimuksia. Kunhan HD videoiden pyöritys onnistuu ja pieni pelailu (Ei mitään uusia ja raskaita pelejä).

Saako SSD levyn mahdutettua mukaan järjestelmälevyksi. Mielellään mahd. halpa ja suuri. Jos pari osioo (Parille käyttikselle) sais siihen mahtumaan. Ja sitten mahd suuri&halpa kovalevy 2t.
    Ehdotus: WD CAVIAR GREEN 2TB 3.5" SATA3 (72,20€)

Virtalähdettä en ole edes vielä katellut, enkä koteloa mutta olisiko hyvä ehdotus kotelosta joka olisi mahdollisimman laajennettava ja tilava (ja halpa). Niin ja prodessorin jäähdytys. Miten sen kanssa?

Blu-ray lukeva ja DVD polttava asema olisi kiva saada mutta jos menee liian kalliiksi niin voi olla pelkkä DVD (RW).
    Ehdotus: LG BLURAY 10X BLACK BULK (58,90€)

Saako jotain tota tasoa olevan paketin (osat) 900€:lla jostain? Ehdotuskia osien vaihtamisesta hinnan laskemiseksi jos menee liian kalliiksi.

Kannattaako AMD:n bulldozereita odotella? Hinnasta suuntaa? Entä phenomin lämmöt?

Windowssi ei ole pakollinen (Linuxeilla pärjää) mutta plussaa jos sen saa mukaan. Hiirtä ja näppistä en tarvitse. Näytöstäkin otetaan vastaan ehdotuksia jos sopivan halpa tohon mukaan löytyisi (Tietokone ensisijalle, nykyinen näyttö kelpaa).

Hinnat lapstoresta. Saako jostain muualta halvemmalla?

Kiitokset jo vastauksista etukäteen.

Last edited: Aug 3, 2011
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page