Joo eli napit kuoli ja näyttö pimeni, joten nyt on uusi kommunikaattori haussa. Löysin vielä vanhan 9210i:n kaapista, joten hirveä kiire ei ole (eli voi odotella mahdollisesti hintojen tippumista). Ehdotuksia?
Markkinoilla on E90 kommari, ja sitten uudeksi "pikkukommariksi" kutsuttu E75. Toki E71 on hyvä, jos ei ole kauheita nakkisormia. Miltäs nää luulostais?
Itellä ei nuista uudemmistä Nokian älypatukoista (E-sarja) kokemusta juuri ole, mutta 9300,9300i ja 9500 ovat tutuiksi tulleet. Kyllä minä kannattasin siirtymistä 9300i:hin kuitenkin ominaisuuksiltaan lähes identtinen 9500 kanssa, mutta on vaan huomattavasti pienempi ja "sirompi", vaikka toki onhan tuo jo aika vanha. Oletko harkinnut siirtymistä esim. HTC:n luureihin?
Aivan samahan se minulle on, kunhan se toimii eikä akkukaan kuolisi päivässä. Meinasin mennä johonkin puhelinkauppaan ihmettelemään niitä, saisi samalla vähän tuntumaa että miltä ne käytössä tuntuisi. Edit: Tuo E75 näyttää ihan kelvolliselta, tosin hinta on melko korkea. Tai ainakin siltä se tuntuu, onko kokemuksia kertoa? Huutonetistä näyttäisi irtoavan Nokia 9300i:tä melko edullisesti, mutta mitenkäs ne yleensä kestää käyttöä (saranat), eli kannattaako niitä ostaa käytettynä? Ei mitään HTC puhelimia, eivät miellytä silmääni -.- Ainakaan pikaisen Googletuksen perusteella.
Itse olen kaik 9000-sarjalaiseni huuto.netistä ostanut ja hyvin on pelittäny. Enemmän noissa 9500 on kuulemani perusteella ollut noita saranavikoja kuin 9300/9300i:ssa. Kyllä minä uskaltasin väittää että kelvollinen ompi tuo 9300i Samsungillakin on muutaman noita "liikemies-malleja" /taisi olla i-sarja) ja noissahan taitaapi pyöriä WinMO, mutta mielestäni ainakin tuossa QWERTYn omaavassa mallissa oli tuo näppäimistö melkoisen ahdas eikä näytössäkään kehumista ole.
Tuo E75 näyttää ihan kelvolliselta, tosin hinta on melko korkea. Tai ainakin siltä se tuntuu, onko kokemuksia kertoa? ---> E75 on niin uusi malli, että käyttäjäkokemuksia ei ole vielä tullut vastaan. E71 on kehuttu vuolaasti, ohjelmistoltaan, että rakenteeltaan. Jos olet nykyaikaisien ohjelmistojen ja käyttäliitymien ystävä, niin suosittelen enemmän uusia E-sarjan luureja kuin vanhoja kommareita, ovathan ne ihan hyviä(9500 ja 9300 on kokemusta), mutta käyttöjärjestelmät on vanhentuneet.
Loppujen lopuksi arvostan qwerty näppistä, netin selailua (melko harvoin, mutta silti) ja sitä, että saa soittoääneksi vaikka mp3 filun. Harkitsen tuota 9300i -puhelinta, niitä saa aika edullisesti huutonetistä. Palkka saapuu ensikuussa, joten mietintäaikaa on. Tuli nyt vielä semmoinen juttu, että saako noihin vanhoihin enään akkuja ja mihin hintaan? 9210i:n akku on vielä oikein hyvä, mutta 9500 akku kuoli muutaman viikon käytön jälkeen.. Joten otan nyt vielä senkin asian huomioon.