A-Link 44E NAT

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by h3muh, Jul 13, 2007.

  1. h3muh

    h3muh Regular member

    Joined:
    Oct 22, 2006
    Messages:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu eli ongelma ois semmonen että haluaisin NAT:in pois sen nimisestä boksista kuin A-Link Roadrunner 44E, olen kokeillut asetuksista ottaa NAT:in disable, mutta sen jälkeen netti ei enää toimi. Olen myöskin samanaikaisesti kokeillut laittaa LAN -asetuksista DHCP serverin Disabled, mutta ei senkään jälkeen internet toimi. Heti kun palautan asetukset niin netti alkaa taas toimimaan. Ja mulla on tuolla WAN -asetuksissa Encapsulation Bridged tilassa. Olen vähä neuvojen varassa. Meillä on 3 konetta kytkettynä lähiverkkoon, en tiedä onko tämä olennaista mutta päätin mainita. Olisi todella kiva juttu saada tuo NAT pois ja sen jälkeen netti toimisi normaalisti.

    Kiitoksia etukäteen teille jotka osaavat auttaa.
     
    Last edited: Jul 14, 2007
  2. h3muh

    h3muh Regular member

    Joined:
    Oct 22, 2006
    Messages:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eikö kukaan tiedä?
     
    Last edited: Jul 14, 2007
  3. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Ei jokaista asiaa joku tiedä. Nämä tietokone ongelmat ovat ongelman ratkaisua. Pitää olla joitakin alkutietoja ongelmasta ja perustaidot tietotekniikasta ja sitten käytetään tarvittaessa tiedonhakuun internetin hakukoneita esim google ja usein löytyy joskus helpommin ja joskus se kestää kauemmin tai on hankalaa.

    Ei auton ostamalla muutu automekaanikoksi tai insinööriksi. Tarvitaan aika paljon opiskelua. Sama asia tietokoneen kanssa, ei koneen ostamisella taitoja vielä paljon kerry. Tietokone on varsin monimutkainen laite ja siihen päälle vielä käyttöön liittyvät asiat. Tietokoneita käytetään hyvin erilaisiin asioihin. En tunne niin paljon autoja että voisin verrata auton ja tietokoneen eroa siinä mielessä että kumpi on monimutkaisempi.

    Käytin googlea ja hakusanat "A-Link Roadrunner 44E elisa" koska tiedän että elisa on noita Roadrunner modeemeita jaellut...
    Tämän sillä löysin.
    Tuosta voisit tarkistella asetuksia ovatko kohdallaan.
     
  4. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Itse kysyisinkin ekana "miksi haluat NAT:n pois?". NAT päällä saat helpommin rakennettua turvallisen lähiverkon koneidesi välille ja NAT ei itsessään estä minkään sortin nettikäyttöä jos sen konffaa oikein.
     

Share This Page