A-link ja zyxel.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Inkku91, Mar 28, 2012.

  1. Inkku91

    Inkku91 Member

    Joined:
    Dec 30, 2010
    Messages:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tässä muutama päivä sitten isä soitti, että kone meni nurin.
    Menin katsomaan ja heti ensimmäisenä älysin vian olevan kovalevyssä, kovalevy ei tunnistanut C asemaa mutta päästi kuitenkin vistaan kirjautumaan ja aukaisemaan, mutta mitään ei näkynyt C osiolla olevan.
    Noh eilen kävin ostaa kovalevyn isälle ja laitoin Win7:n koneeseen.
    Aikani asentelin ohjelmia isälle yms mutta kun piti nettiin mennä niin ei tämä suostukkaan menemään enää..

    Tietokone on jotain 5? Vuotta vanha. Sisällä on integroitu nettikortti ja toinen erillinen netti kortti (A-link NA1GHR)
    Nettikortti oli johdotettu menemään zyxellin kautta (600 prestige)
    Vistalla netti toimi jotenkin, yleensä sitä joutu odottelemaan 10-30min että oltiin netissä, joskus ei edes mennyt nettiin.

    Nytten 7:lla tämä yrittää joskus yhdistää johonkin käynnistyksen alkaessa, se remppaa siten, että ei näytä verkoissa että siellä mitään mihin yhdistäisi ole.

    verkkokorttia epäiltiin että on "vanhentunut" mutta netissä jotkut sivut väittää että käy win7:kaan kun jotkut taas väittää että vistasta-95:teen.
    Meinattiin ostaa uusi kortti mutta täällä tuppukylässä ei ollut yhtään myynnissä.

    Pikkasen zyxelistä:
    Zyxellissä yleensä on 4 lanin valoa (yleensä näistä yksi valo paloi kun zyxelin aukaisi, vistassa)
    7:lla tätä valoa ei pala, tai jos palaa niin se on hetkellistä.

    Paljon erillaisia apuja olen saanut mutta viimeisin apu olisi ollut biosin kautta katsoa, että onko siellä asetuksia muuttunut nettikorttien suhteen (onko molemmat päällä ja aiheuttaisi häiriötä toiselle) en usko että kovalevyn vaihosta biossi olisi muuttunut..

    Koitettiin myös yhdistää integroidun kautta ja sama ongelma on.

    Isä on sanonut monta kertaa, että mun pitäisi zyxelli heittää pois tosta (koska kukaan ei ole enää käyttämässä wlania) Miten tässä tempussa onnistuu ja tuleeko kalliiksi?
    Piuha ei kuitenkaan käy suoraan puhelinpiuhasta koneeseen niin siinä pitäisi vissiinkin olla jokin välikappale..
     
    Last edited: Mar 28, 2012
  2. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Asensitko tuon verkkokortin ajurin?
    http://store.a-link.com/fi/NA1GHR.html?id=Hc9dkM3o

    Sen prosyyrissä luvataan tukea Win7:lle, mutta ajuri näyttäisi olevat vaan Vistaan saakka, mutta saattaa olla että toimii 7:ssa sen ajurilla tai sitten se lataantuu MS Updaten kautta.

    Kyllä yhteyden muodostamiseksi nettiin tarvitaan myös se Zyxelin modeemi, ilman sitä se ei onnistu. Lisäksi kun on toimiva modeemi, niin ei ole mitään syytä vaitaa sitä laitteeseen, jossa ei ole WLANia.
     
    Last edited: Mar 28, 2012
  3. Inkku91

    Inkku91 Member

    Joined:
    Dec 30, 2010
    Messages:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Muutama minuutti sitten latasin tuon, yritin päivitellä ajureita laitehallinnoista mutta se herjasi, että ajurit on ajantasalla. Noh mä aattelin sit en poistan nää laitteet.

    Poistin ne laitteet sielt ja käynnistin konee uudellee. Suoraan menin laitteita etsimää mutku ei se alkanu löytää mitään ni menin taas laitehallintaan ni kappas ku ne olijo siellä ja samaa herjasivat..

    Noh mä sit huomasin et siel asennuspaketis onki setuppi aloin asentamaan ja ekaksi tuli herja et koneen käyttöjärjestelmä pitää olla vista, noh se sitten win7 ehdotti että asentaa vistana sen, asennuksen aikana alko netti taas pätkii päälle ja pois kunnes se menikin päälle!

    Tässä vaihees aattelin et olikoha se siitä ku mä poistin ne ajurit sielt?
    Noh ei se kovin pitkään hupi kestäny aattelin tulla tänne pistää raporttia tästä ihmeydestä mutta juuri kun olin pääsemässä kirjautumaan afterdawniin niin netti lakkasi olemasta ja sen jälkeen ei ollu enää tietoakaan että olisi nettiä..

    Mutta sen panin merkille että zyxelliinkin tuli se oranssi valo laniin..

    Nyt ainakin on vistan ajurit ajettu tonne :D

    Kahvittelin täs välil, nyt ku kävin aukasemas masiinan ni se heti alko ettimään nettiä.
    Se löyti kotiverkon ja oli melkein yhdistää, sit se vaa loppu.. (oranssi valoki lanis sammuu)

    Alkaa mietityttää onko Zyxelli menos uusintaan :/ ei voi olla noin vaikeata nettiin pääsy.



    ------------------------------------------------------------


    Kaveri toi minulle uuden Zyxelin purkin, NYT TOIMII! :)
     
    Last edited: Mar 28, 2012

Share This Page