A-link roadruner 44c kotiverkkona ?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Jamputti, Apr 8, 2005.

1. Jamputti

Jamputti Guest

Kertokaas ny mulle ku mä en osaa/tiedä ! Saako RR 44c(4 porttinen ) kautta muodostettua kotiverkon , notta sais tavaraa siirrettyä koneelta toiselle ? Ku tää on mun ensimmäinen ulkoinen motukka , ja ei oo kokemusta ! Olen yrittänyt Googlettaa mut en ole viä saanut selvyyttä asiaan , ja ku en jaksa joka linkkiä lukia ja vain kohtalainen Lontoon murteen osaaminen ! Jos saa , niin kuinka ! Ja jos ei saa nii kuinka sais halvemmalla 3 konetta yhteen ?

2. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllä saa. Eli laiteen tiedoissa lukee 4x 10/100MB switch (RJ45), mikä tarkoittaa että siinä on 4-porttinen kytkin, jonka kautta saa muodostettua lähiverkon.

3. Jamputti

Jamputti Guest

Hyvä hyvä hyvä ! Oliskahan jossain selvä lukuiset ohjeet , laitteen mukana tulleissa ei puhuta koko asiasta !A-Linkin sivuilta en löytänyt , tai sitten en vaan ymmärtänyt! Käyttikset olisivat Me , XpHomeSp2 ja XpProSp1 !

4. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Ensiksi varmistat että boksissasi on natti ja dhcp-serveri päällä. Sen jälkeen xp:ssä löytyy verkkoyhteydet-kansion oikeasta reunasta määritä koti- tai pienyritysverkko. Se on lähiverkon asennusohjelma ja neuvoo aika hyvin. Me:seen saat saman laittamalla xp:n cd:n sisään. Sitten vaan muistat laittaa tiedostojen ja tulostimien jakamisen päälle ja voi olla että joudut laittamaan vielä jokaisen eri osion jakoon painavalla kiintolevyosion kuvaa ja valitsemalla jakaminen ja suojaus ja sieltä sitten raksi ruutuun ja tämä kansio jaetaan.

Siinä oli aika pikaset ohjeet. Googlella voi löytyä jotain jos jaksaa ettiä ja kysele ihmeessä lisää jos juutut johonkin kohtaan.

5. Jamputti

Jamputti Guest

Kiitoksia , yritän temppulla koneen kanssa , jahka jaksan/viittin !
    Nyt on sen verta paljo prommilleja , nottei viitti , menee myllyt sekasin vaan ! Senverta oon opiskellut , ettei nat olisi vakiona päällä !

6. Jamputti

Jamputti Guest

Niii joo , kait sinne sai jonnimmoisen salasana jutun , nottei kukatahansa saa kattella toisen koneen sisältöä ? Meinaan vaan nottei tuo muija ....!! ;o)

7. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllä saa, suojaus-välilehdeltä, kun olet painanut sitä jakaminen ja suojaus juttua, mutta ainakin ittelle ne on tehty kaiken logiikan vastaiseksi että en ole niitä saanut laitettua niinkuin olisin halunnut, joten viisaampi neuvokoon niissä asioissa.

Share This Page