Lisätään nyt tämän lajin tiedon määrää esittämällä tyhmiä kysymyksiä (joihin varmaan vastaukset täältä jo löytyisivätkin jos jaksaisi kahlata ne 783 052 topiccia läpi ja jos en olis näin perkeleen laiska)... Eli: haluaisin saada DC++ toimimaan aktiivitilassa (koska olen ymmärtänyt että parempi niin). Käyttis on 98SE, päätelaitteena A-Link Roadrunner 40C/44C, softapalomuuria EI ole. DC++:ssa olen yrittänyt seuraavaa: asetuksista valintapallukka siihen 'active' kohdan päälle, IP kohtaan yritin ensin sitä osoitetta jonka sain Dos-kehotteessa kirjoittamalla IPCONFIG. Kuitenkin mennessäni eräälle dc++ hubille minulle ilmoitettiin että tuo on väärä ja että oikea on... Saman osoitteen sain myös netin kautta kokeilemalla palvelusta joka ip-osoitteeni kertoi. Uusi arvo dc++:aan ja kokeilemaan. Hubeille pääsen, mutta haku hyytyy (ja näkyy alareunassa sinisellä kehystettynä), eli mitään ei löydy. Eli pitäiskö mun nyt alkaa aukomaan jotain portteja tuolta päätelaitteesta ja jos kyllä niin miten mahtaa tuossa RoadRunnerissa onnistua..? Niin ja mites tuolla asetuksissa nuo kohdat TCP port ja UDP port? Mitä tarkoittavat?
Kyllä pitää avata portteja, jos NAT on käytössä. Tuossa ohjeet 44b:lle, käyvät varmaan sunkin modeemille -> http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/A-Link/roadrunner44b/DC++.htm