A-Link SU51 muuttaa 5.1 kajarit to 2.0

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Killer02, Oct 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Killer02

Killer02 Member

Trophy Points:
    11
    Eli ongelmani on niin että minulla on A-Linkin SU51 5.1 ulkoinen USB äänikortti mutta se ei osaa käyttää kaikkia kaiuttimia, vaan 2 toistavat ääntä kun muut ovat passiivisia. Ja kyllä olen päivittänyt uusimpaan ajuriin, jne. ja uudelleen asentanut / päivittänyt hallinta paneelista Laitehallinta.

Edellispäivänä nämä kaikki vielä toimivat kiltisti, mutta sen jälkeen kun olin puhdistanut koneen ulkopuolen ja sisäpuolen pölystä ja kytkenyt kaikki johdot takaisin ei koko hoito enää toiminut. Kun käynnistin Windowsin se alkoi asentamaan ajureita "uudelle" laitteelle vaikka muistan että sen johto oli nykyisessä paikassa ollut ennenkin tätä sähläystä.

Ostaessani tämän ulkoisen äänikortin oli minulla samanlainen ongelma. Mutta tämä ongelma eroaa siinä mielessä vanhasta että kun olin käynnistänyt koneen uudelleen ja se oli asentanut ajureita niin sen toimintaan tarvittavaa ohjelmaa (jossa siis nämä stereo, 5.1, virtual 7.1 asetukset, jne. ovat) ei ollut koneella enää, oli maagisesti kadonnut. Enkä tietenkään muista tämän ohjelman nimeä. Eikä A-Linkin tarjoama versio Sound Stationista toimi, koska se toiminut silloin kun ostin laitteen (kokeilin jo uudelleen, sama lopputulos). Voi olla että se toimisikin mutta aina kun käynnistän sen on sitä väärällä napauttaessa aina Open Setting ja Test Speaker valinnat harmaalla eikä niitä voi valita.

Asennus ohjeessa olevia ajureita joita se pyytää etsimään eli USB Human Interface Device, USB Audio Device, USB Composite Device ei löydy laitehallinnasta asensin sen kuinka munta kertaa tahansa. Ja äänitoisto asetuksista näkee että laitteen nimi on 2- USB Multi-Channel Audio Device, ennen numeroa ei ollut ollenkaan.

Järjestelmä on Windows 7 Home Premium x64

Last edited: Oct 29, 2011
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page