elikkäs mul on tollane a-linki WL54AP2 wlani reititin..ja ei skulaa dc++ aktiivisena niinku monel muullakaa...ja oon yrittäny konffaa boksist port forwarding kohast 1412 portille "oikeuksii" täällä annettujen eri linkkien ohjeiden mukaisesti ..mut eipä mitää tapahu..ainoo mikä toimii on passive..ja eihän sil mitää oikeest löydy .. tos vähä kuvaa miten oon säätäny noit asetuksii..eli port forwarding asetuksissa ip:nä ipconfigis näkyvä ip-osoite ja dc asetuksis nettii näkyvä ip mut nii mitäs mun pitäs seuraavaks kokeilla vai oonks väsänny jotai vääri? ainoo vaihtoehto miten saan natin/palomuurin veke ni on vaihtaa toi operation mode bridged..eikä se näyttäny tos äskö ollenkaa toimivan..tai siis ei ees netti toiminu..pitää viel koklaa uusiks..mitä tol bridged ees on eroo tavalliselle käyttäjälle paitsi et siin ei oo palomuurii?? ps. ainii adsl modeemina roadrunner..mut siit en lähe vikaa hakee.. ku sen kautta aina ennen wlani ostoksiani dc toiminu like a charm...jeps ja ei toi bridged operation mode ota toimiakseen..missäköhän vika ..vai pitäskö sen ees toimii?väittää et ois yhteydes ja boksiinhan se onki yhteydes mut ei nettiin pääse.. messengerin vikailmotus löytää häikkää dns:äs ja tärkeis porteis.. sit katoin viel ton roadrunnerin asetukset selaimel ni sen NAT on veke ja firewalli on pääl..eli se roadrunner on tehdasasetuksil elisan ja muidenkin sillatuille yhteyksille..pitääkö tos roadrunneris sit säätää jotai et sais ton wlan tukiaseman bridged operation moden toimii?? ..on tää kyl helppoo ku lapsen teko 8)
nonni..nyt viel sain kikattuu sen bridged modeen..netti toimii..vaihtu ip siihen mikä näkyy nettiin mut nyt hukkasin yheyden wlan reitittimeen.. eli en pysty enää konffaa sitä..ei auta vaik resetoin sen..voi jeesus .. eiks se oo se oletusyhdyskäytävä mikä on boxin osoite..pitäisköhä tos nyt laittaa ne tcp astukset samal taval ku roadrunneria konffates niit subnetmaskei summuit muutella et sais yhteyden ??? aaapuuuva apuva NOH..tän sain kyl fiksattuu
en tarvii enää jeesii tän asian suhteen koska tein sellasen emä amatöörimokan et en hiffannu et ku vaihoin kaspersky antivirus/firewalliin tos samoihi aikoihi ku hommasin wlanin..ni eikaise porttien kuseminen johtunukkin siitä sitten
Huomasin tossa että mainitsit sulla olevan rr24, joka skulaa ihan moitteetta (ainakin dc:n kanssa). mulla on ongelma rr24 ja utorrentin kans. en saa portteja avattua millään, vaik oon väijyny ohjeet portforward.comista. mulla tyssää siihen kun on valinnu asetuksiks customit, täyttäny kentät ja painanu "apply".Sit ku pitäs kaiketi valita ne uudet asetukset sieltä games,apps ym. kohdasta, niin ei sinne oo ilmestyny kohtaa "Utor1", joksi mä sen uuden sein nimesin.Jeesiä..!