aasian rippaukset ja niiden kirot

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by kepsu, Jun 11, 2003.

1. kepsu

kepsu Member

Trophy Points:
    16
    Törmäsin tässä jokunen aika sitten muutamaan wanhaan HongKongin elokuvatuotannon kulttuuripläjäykseen. Teokset oli kahdessa osassa romppuja varten ja ne oli tarkoitus taikoa staattisin ENG-tekstein DVD:lle. Codecki oli Xvid..ja johan homma työllisti.
    Ääniraita nimittäin herjasi joka pirun softassa mihin niitä yritin avata. Lopulta irrotin äänet erilleen, yhdistin rainat, rendasin tekstit ja yritin puklata lopuksi yhdistetyn ääniraidan itse leffaan..ja polttoon.

Lopputulos oli hiukan-mitä-oli..itse asiassa itse video oli ok, tekstin synkkayskin onnistu ihan komiasti mutta ääni ei. Kyse ei oikein ollut kohdistamisesta vaan siitä että ääniraita jostain syystä tuli hiukan lyhyemmäksi kuin video ja tässähän mennään jo metsään niin että rytinä käy.

Onko kohtalontovereita samalta osa-alueelta? ..kokemuksia?

2. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    Hieman vaikea koittaa neuvoa ellei tiedä mitä softia oot käyttäny.

3. kepsu

kepsu Member

Trophy Points:
    16
    Olen enkoodannut mpeg2lle LSX:llä ja TMPEncillä. Tekstityksen olen laittanut virtualsubilla serverimodin kautta. Valmiin rainan menut, authorisoinnit ja poltto DVD architekilla. Näin siis itse olen todennyt hyvän marssijärjestyksen.

Tämän aasian rainan (ja muutaman muun) kanssa tuli ongelmia. Pätkä oli kahdessa osassa´, se ei tuottanut sinänsä ongelmia, sain ne easy joinerilla komiasti yhdeksi. Mutta..lsx, virtualsub, tmpenc, DVD architeck,...kaikki softat herjasi äänestä eivätkä suostuneet käsittelemään sitä lainkaan..tmpenc ei suostunut edes koodamaan audion kanssa. Sain äänen irti VB modilla mutta se oli 3 minuuttia leffaa lyhyempi (???). Besweet ei suostunut edes käsittelee koko failia vaikka kolusin netistä viimeisimmät dll+rojut.
    Oikean mittaisen sain äänestä kepulikostilla äänittämällä soundforcella pistokkeista 3.5mm-3.5mm piuhan kautta. Synkkays audion kanssa ei taas onnistunut, audio menee omia aikoja kuvan kanssa. Neuvoja?

Share This Page