Hei! Mulla on tuollainen TW-EA2000 adsl-modeemi/router ja kone on sen kautta langattomasti nettiin kiinni. Torrentit näkyvät keltaisina vihreän sijasta. Olen yrittänyt lukea miten router konfiguroidaan mutta en oikein ole ymmärtänyt. Osaisiko joku neuvoa selvällä suomenkielellä ja upeaa olisi jos joku osaisi vielä kertoa miten se tehdään telewellin routereilla.
käynnistä/start->suorita/run->cmd sitten ipconfig ja jos IP Osoite/address alkaa 10. tai 192.168 niin NAT on päällä, jos näin on niin puhkot purkkiin muutaman portin torrent:ille ja ohjaat liikenteen oikealle koneelle. http://www.easytel.fi/tuotteet/tw_ea2000/ohjeet.htm tuolla ohjeita purkin säätämiseen.
Mulla on Telewellin TW-EA200 ADSL:llä. Tässä ohjeet portin aukaisuun. ( tämä on jo aikaisemmassa postissa ;P) Tässä tulee ohjeet palomuurilla suojatun ADSL-modeemin portin 6881 avaukseen WINDOWS XP:SSÄ! 1. Valitse Käynnistä-valikko 2. Valitse Ohjauspaneeli 3. Valitse Verkko- ja Internetyhteydet 4. Valitse Verkkoyhteydet 5. Paina Lähiverkkoyhteydestä, mutta älä valitse vaan paina Verkkotehtävistä "Muuta yhteyden asetuksia" 6. Valitse lisäasetukset 7. Valitse alareunasta Asetukset 8. Valitse Palvelu valikossa "Lisää" 9. Anna kuvaus, kirjoita IP-osoite (esim.192.168.0.12), kirjoita ulkoiseen ja sisäiseen porttinumeroon "6881" ja valitse TCP. (BitTorrent ei tue UDP:tä) 10. Valitse lopuksi OK. Huhhuh...
Minulla on just sama ongelma. Olen tarkistanut ettei NAT ole päällä ja puhkonut portteja, mutta mikää ei tunnu auttavan. Olen kokeillut ABC:tä, BitTornadoa ja BitTorrentia ja kaikissa nopeudet ovat surkeat. Laajakaistayhteys on ppo:n 1M/512. Onko vielä jotain mitä voisi yrittä?
"9. Anna kuvaus, kirjoita IP-osoite (esim.192.168.0.12)" Mikä IP-osoite tuohon pitää kirjoittaa? Ja mistä sen saa tietää?
Huomasin, että yhteyden tiedoissa lukee PPPOE. Mitä se tarkoittaa ja onko sillä jotain merkitystä? Yhteys on PPO:n baana.