Vaihdon vanhan xp2600+ prossun kyseiseen xp3200+ prossuun, bios tunnistaa sen oikein 2200mhz @400mhz fsb (muisteina 2*512mb 400mhz kingston), mutta joka kerta kun koneen sammuttaa ja laittaa uudestaan päälle niin taajuus on 1100mhz ja muistit 200mhz. Olen koittanut kolmea viimeisintä biossia, kaikilla sama homma. Oiskos jollain jotain ideaa missä mättää?
Tallensin kyllä, siellä ne asetukset on oikein, pitää vaan tallentaa niin sen jälkeen on taas 3200+. Patterista en tiedä, mutta luulis sen olevan kunnossa kun muut asetukset kerran säilyy. Ja jumpperi on oikein.
Mulla on sama emo ja sama prossu. NF7-S v2.0 laudassa on biosin pikanollaus jumpperi, joka toimii, kun powerista pistää virran pois. Kato onko se siltaus oikeassa asennossa.
ResoNas: Mikä versio sulla on biossista? Kyllä se jumpperi on mun mielestä oikein, kaksi alimmaista nastaa yhdessä. Emon manuaalissa se on vaakasuorassa ja itse emossa taas pystysuorassa, josko joku voisi tarkistaa miten se on. Uskoisin sen kyllä olevan oikein koska vanhan prossun kanssa ei ollut mitään ongelmia...
Joku ...26 versio. Siis siellä emossa on tavallisen cmos jumpperin lisäksi toinen "PIKARESETTI JUMPPERI" tai vastaava mikä helpottaa huomattavasti kellottamista. Ei tarvi jumpperin kanssa pelleillä ku biosin saa nollattua virtalähteestä! Se on virtakaapelin lähettyvillä se JUMPPERI. Kokeile eri asentoo niin pitäs toimia. Tai sitten emon litium-paristo on sökö/ei oo paikoillaan. Ja se CMOSIN JUMPPERI: Koneesi ei käynnisty jos se on väärässä asennossa.
Käynnistäessä konettasi lukeeko muistin tsekkauksen yhteydessä dual ddr ram? jos ei lue niin päälle biossista.
Dual ddr ram lukee. Ei auttanut se pikaresetti jumpperikaan, sen kanssa meni tosiaan koko bios tyhjäksi, ei ainostaan prossu asetukset. En niinku tajuu et mikä voi olla, en mihinkään koskenu ku prossua vaihdoin. Pitänee vielä koittaa tota vanhaa prossua ja katto mitä se sen kans sanoo. Tuli mieleen semmonenkin vika, et läheskään aina ei kone sammu kun sitä sammuttaa, vaan lähtee heti uudestaan päälle, niin nopeasti ettei edes tuulettimet sammu. Edes virtanapista ei sammu, vaikka pitäisi sen 3 sekuntia pohjassa, vaan käynnistyy heti uudelleen. Napissa vika ei ole, olen koittanut kahta nappia ja mitannut molemmat. Oiskohan emo rikki...
Jep, eli nyt on vanha prossu kiinni, samaa tekee silläkin, erona vaan se ettei boottaa käynnistyksen jälkeen ollenkaan ellei käy biossin kautta ja tallenna asetuksia, mitään ei siis tartte muuttaa, kunhan vaan tallentaa. Eli taitaa olla emo rikki, mahtaisko kellään olla siihen mitään ideaa että mikä siitä vois olla rikki? Takuuta näkyy olevan vielä 1kk jäljellä.
Nonii, tuli mieleen koittaa toista poweria, pikaisten testien jälkeen näyttäis toimivan. Onneks on powerissaki viel takuuta jäljellä ,antecin piano blackissa oleva 380w. Nyt on joku vanha 300w romu mis ei ees oo sitä toista neljänapasta "pää"virta johtoa, jeejee.