Eli semmoinen ropleema nyt olis. Tietokoneen kun ostin kesän alussa, mukana tuli Abit Siluron GF4 Ti4200 näytönohjain, tv-out jne. Kaverin kanssa saatiinkin se silloin helvetin pitkän säätämisen jälkeen toimimaan, eli leffat pystyi katsomaan TV:stä. Tässä pari viikkoa sitten kun olin laneille lähdössä, repäisin johdot tietokoneesta irti, tietenkään yhtään katsomatta miten ne oli, ja jätin telkkariin kiinni. Lanien jälkeen en ole enää saanut kuvaa telkkariin. Ajurit ovat uusimmat (eilen julkaistu), ei tosin toimineet edellisilläkään. Afterdawnin oppaan mukaan on laiteltu asetukset mutta ei toimi niin millään. Sininen ruutu vain telkkarissa, joka tuntuu kyllä asetuksien vaihdon yhteydessä toimivan, ainakin pitää sellaista sirinää ja värinää. Mutta kuvaa vain ei tule. Eli löytyykö keneltäkään mitään ehdotuksia? Näyttis siis tuo GF4 TI 4200 ja televisio Funain Model 28A-7028. Jos joku tarvitsee enemmän tietoja yritän niitä kertoa. Kiitokset etukäteen jo avusta.
Molemmilla on yritetty. Ja kaverin koneessa testattu että piuhat toimii. EDIT: Mutta sillon ku toimi niin RCA oli kiinni.
Toimiiko TV:n sisääntulo? eli onko kokeiltu esim jollain videoilla, dvd soitin, konsoli? Voi tietysti olla että näyttis on kärähtänyt. Itse onnistuin käräyttämään GF2 s-video ulostulon, eli kannattaa katsoa onko näytönohjaimessa kaikki piirit ehjiä. Oli silloin joko TV tai kone päällä kun nykäsin piuhan irti.
"Toimiiko TV:n sisääntulo? eli onko kokeiltu esim jollain videoilla, dvd soitin, konsoli?" On kokeiltu. PS2 toimii moitteetta molemmissa. "Voi tietysti olla että näyttis on kärähtänyt. Itse onnistuin käräyttämään GF2 s-video ulostulon, eli kannattaa katsoa onko näytönohjaimessa kaikki piirit ehjiä." Mitenkäs tuon pystyis silleen suhthelposti tarkistamaan?
No ihan vaan näytönohjain irti ja silmällä katsoen.. omassani näkyi ainakin vaisin selkeästi kärähtänyt piiri. Ja näytönohjain toimii muilta osin vieläkin..
EDIT: Mutta sillon ku toimi niin RCA oli kiinni. No onkos se nyt kiinni ? paas se välijohto joka muuttaa s-videoliitännän sille rca:lle niin rupeekos näkymään?