En saa ac3 ääntä vahvistimeen. Filttereinä ffdshow ja ac3filter. Äänikortin spdifistä lähtee johto vahvistimen digital inputiin. Divx leffan äänet kuuluu ja siinä on ac3 ääniraita, mutta vahvistimeen ei tule ac3 signaalia. Johdot pitäisi olla oikein, mutta asetuksissa joku mättää. Mitkä kaikki vaikuttavat siihen että äänen saisi oikein ulos, ac3filterin säädöt, playerin säädöt, mitkä kaikki?? Aikaisemmin äänet toimi oikein, mutta codecit ja filtterit ovat vaihtuneet ja käyttiskin on asennettu uusiksi, en muista miten viimeksi sain toimimaan.
Kannattaa katsoa äänikortin paneelista ettei se koita purkaa noita AC3 ääniä, ja katsoa että ac3filter:in asetuksissa on päällä digital out.
Mulla on vähän samantapainen ongelma. Korttina on sb Live 5.1 ja siistä vien äänen ulos spdif liittimestä vahvistimelle. Kaikki muut äänet kuuluu hyvin mutta AC3 leffoissa ei kuulu ollenkaan puhe-ääntä. Olen yrittänyt kaikenlaisia asetuksia ac3filteristä. soittimena käytän bsplayeriä.
nyt se on muuttunut kun oon asennellut ajureita uudestaan. Eli nyt kun valitsee ac3filteristä että spdif niin ääntä ei kuulu mistään. Ja sit kun valitsee 3/2 5ch kun mulla ei oo subbaria niin kaikki kuuluu muuten oikeista kaiuttimista mutta puheääni on todella hiljaisella.. vielä en oo keksinyt miten sais nostettua äänenvoimakkuutta puheessa.
tuossa on ainakin Voice kohta jota voi kokeilla voimistaa. Ja Output speakers pitää olla SPDIF jos vahvarille äänet menee.