AC3 filter ei toista subwooferille mitään?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by pexxi, Mar 8, 2007.

1. pexxi

pexxi Member

Trophy Points:
    11
    Hei,

asensin juuri Windows XP:n uusiksi ja tällä hetkellä on ongelmia digitaalisenäänen kanssa. Ääni ei kulkeudu ulkoisen järjsetelmän subbariin. Aiemmin samalla kokoonpanolla ja laitteistolla kaikki on toiminut ok.

Eli a3filterin versio 1.10b ja ffdshow:n versio rev610 20061201 (asennustiedostossa lukeva versio).

Eli inputissa ei näy toiston aikana LFE:ssä mitään toimintaa. Ääni ei kuulu Dolby digital 5.1 järjestelmään kuuluvasta subwooferista lainkaan. Kun valitsen valinnan bass redirection, basso ohjautuu subbariin mutta toisto on aivan liian bassokasta makuuni.

Aiemmin siis ac3 filtteri toimi ok ilman tuota bass redirect valintaa, eli subbariin tuli äni ja virta oli 5.1 vahvistimen mukaan. Nyt ääni on 5.1 myös vahvistimen mukaan, mutta subbari on kaikilla fileillä äänetön. Paitsi kun en kuuntele digitaalista ääntä, silloin toimii.

Olen asennellut ffdshow:n ja ac3 filterin eri versioita, aina välillä bootaten. Minulla oli ongelmia windows mediaplayerin (version 11) kanssa. En saa toistettua erästä stream videota äänen kanssa, joten näitä on tullu rollbackailtua tms.

Apuja??

Minulla on Asuksen emolevy ja ulostulo digitaalisena. Toiminut ennen asennusta moitteettomasti.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Toimiiko VLC:llä nuo äänet oikein?

3. pexxi

pexxi Member

Trophy Points:
    11
    en ole itse asiassa kokeillut..täytyy testata!

4. pexxi

pexxi Member

Trophy Points:
    11
    ei toimi VLC:lläkään eli ei tule vahvistimen mukaan 5.1 koodattuna ulos. kaikki mahdolliset kombot ffdshow:sta ja ac3:sta kokeiltu ja inputissa ei näy LFE kanavassa mitään liikettä, paitsi jos laittaa bass redirection valinnan päälle. Silloin äänestä tulee aivan liian tumma ja esim. dialogi kuuluu huonosti. Onko siihen jotain hyvää yleispätevää arvoa, olen kokeillut arvoilla 0 ja 150, molemmat kuulostvat samlata? Subbarini koko on 150 W? Alkaa mennä hermot pikkuhiljaa...realtekin ajureitakin olen vaihdellut moneen otteeseen...sieltä on valittuna SPDIF output digital. Apuja?

Last edited: Mar 11, 2007
  5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Valitsit VLC:n asetuksista SPDIF:in käyttöön? Kun tuo AC3filter osaa koodata nuo AC3-ääniraidat uudelleen, joka on ainut asia mikä tulee mieleen että hävittää tuon subbarin.
    http://ac3filter.net/doc/ac3filter/pic/dlg_system.png
    tuolta kannattaa tarkistaa että SPDIF passthrough kohdasta on valittuna tuo AC3. Muuten epäilen että vika on vahvistimen asetuksissa.

6. pexxi

pexxi Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vinkeistä. On se valittuna toi kohta filtteristä! eikä ac3 filtterin inputissa liiku mitään lfe kanavan kohdalla, kun muut kanavat välkkyy.

7. pexxi

pexxi Member

Trophy Points:
    11
    Installoin XP:n uusiksi ja ongelma jatkuu? Osaisiko joku auttaa...alkaa mennä pikkuhiljaa hermot?

8. pexxi

pexxi Member

Trophy Points:
    11
    Ohessa laitteistoani:

Ati A8N32-SLI Deluxe motherboard integroidulla Realtekin äänikortilla(AC97).

ac3filter 1.07a ja ffdshow_rev610_20061201_clsid

9. pexxi

pexxi Member

Trophy Points:
    11
    Päätin ostaa uuden äänikortin. Ohessa tulos:
    Asensin juuri Sound Blasterin X-FI Gamerin ja disabloin vanhan integroidun äänikorttini ja ongelma jatkuu edelleen!! Uskomatonta! Ilmeisesti kyseessä on XP..?

Share This Page