Minulla on kämpälläni käytössä surround systeemit sun muut. Nyt on kuitenkin tullut ongelmia AC3-kodekin kanssa. Imppaamani leffat joissa kyseistä koodekkia on käytetty ei kuulu puheääni juuri lainkaan. Onko jollain muulla ollut vastaavaa ongelmaa ja jos jollain on ratkaisu niin voisikos sen ratkaisun kertoa. V*****:taa kuunnella leffasta ainoastaan tehosteita ja musiikkia
oliskohan puheääni keskikanavassa... katoppa ac3filter panelista että oikea ulostulo moodi on valittu, ja kato jos keskikanvan äänenvoimakkuuden nosto auttaisi asiaan.
No joo tottahan toki se puhe on keskikanavassa. Mutta eipä toi keskikanavan äänen nosta autttanu asiaa. Se auttoi et asensin vanhemman versiob AC3-filtteristä. Tosin vieläkään filtterin output levelit ei näytä mitään. NForce omassa kaiuttimien ominaisuushommelissa kaiuttimet sentään näyttäisivät toimivan eli levelit menevät kaikissa, niin etu- kuin takakaiuttimissakin äänen mukaan. Mutta toi AC3-filtterin säätö ei tunnu mauttavan mitään eikä minnekään. Edes filtterin ekvalisaattorin säädöt eivät muuta äänestä mitään. Taidanpa antaa olla koko säätämisen. Ongelma tuli kuitenkin hoidettua vanhemman version asentamisella....
No joo tottahan toki se puhe on keskikanavassa. Mutta eipä toi keskikanavan äänen nosta autttanu asiaa. Se auttoi et asensin vanhemman versiob AC3-filtteristä. Tosin vieläkään filtterin output levelit ei näytä mitään. NForce omassa kaiuttimien ominaisuushommelissa kaiuttimet sentään näyttäisivät toimivan eli levelit menevät kaikissa, niin etu- kuin takakaiuttimissakin äänen mukaan. Mutta toi AC3-filtterin säätö ei tunnu mauttavan mitään eikä minnekään. Edes filtterin ekvalisaattorin säädöt eivät muuta äänestä mitään. Taidanpa antaa olla koko säätämisen. Ongelma tuli kuitenkin hoidettua vanhemman version asentamisella....
Säädä äänikortin ajureista SPDIF-ulostulo päälle. Ei siis mitään monikanava hardelliä. Tämän jälkeen säädä AC3-filteriä.
Mulla on myös ongelmia ton ac3:sen kanssa... Kun katon leffaa niin mun täytyy vääntää suunnilleen täysille kajarit summuut että kuuluu ylipäätänsä mitään. Ja muutenki äänentoisto ei ollut kovin hyvä. Mulla oli kone tv:ssä kiinni ja tv on yhdistetty stereoihin. Että jos joku voisi neuvoa vähän noita asetuksia kun en niistä itse oikein selkoa saa.