Acer 7520G ja troijalainen...

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by easton94, Jan 31, 2009.

1. easton94

easton94 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kesken koneella olemisen F-secure alkoi uikkamaan että koneessa on troijalainen ja suositteli puhdistamaan tartunnan saaneen tiedoston. Puhdistin ja nyt suositteli käynnistämään koneen uudelleen. No, käynnistin, mutta kun kone käynnistyy, siinä näkyy pelkkää mustaa ja Tiedostot-kansio. Palautus-DVD:t (niitä on siis kaksin kappalein) olen tehnyt, mutta en tiedä miten niitä voi käyttää. Käyttöjärjestelmä on windows vista home premium 32-bit SP1. Kukaan tietoinen miten ongelman voisi ratkaista?

2. Pavezki

Pavezki Member

Trophy Points:
    16
    Jos aiot palauttaa käyttöjärjestelman (HUOM! SAATTAA POISTAA KAIKKI TIEDOSTOSI) Laita palautus-DVD nro. 1 asemaan ja käynnistä kone siltä. Se kysyy jotain että haluatko palauttaa sen siitä ja siellä pitäisi olla ohjeet ja jossain vaiheessa se kysyy että laita toinen DVD asemaan ja sitten teet vaan ohjeiden mukaan. Eli boottaa kone siltä 1 DVD:ltä ja toimi ohjeiden mukaan.

EDIT: Ctrl + Alt + delete --> TEhtävienhallinta --> Lopeta prosessi explorer.exe ja ylhäältä suorita ja kirjota siihen explorer.exe ja ok, voisi auttaa. Jos prosesseissa ei ole Explorer.exeä niin suoraan suorita kohtaan.

Last edited: Jan 31, 2009
  3. easton94

easton94 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitos! Tuo jälkimmäinen kikka toimii hyvin ja saan työpöydän vihdoin näkyviin ja kone tuntuu toimivan muutenkin normaalisti. Ainoa miinus on että tuo pitää tehdä joka käynnistyksen yhteydessä. En sitten tiedä että olenko muuten vain urpo vai miksi en saa toimimaan tuota palautus-DVD:tä, mutta kun laitan levyn asemaan käynnistyksen yhteydessä, käynnistyy kone tästä huolimatta normaalisti. Kiitokset kuitenkin, nyt voin selvitellä asiaa koneelta käsin. Kännykkä on nimittäin aika kämänen nettisurfailuun :p

EDIT: Ainiin ja asiaanhan voi vaikutta myös se että olen tehnyt palautus-DVD:t itse Acerin koneen mukana tulleella ohjelmalla.

Last edited: Jan 31, 2009

Share This Page