Elikkä pari päivää sitten hain postista Acer Aspire 5520 koneen. Koska olen nii tietämätön ja huolissaa tästä koneesta nii kysympä tässä muutamia asioita... Tekniset tiedot: Tyyppi: Acer Aspire 5520G # Prosessori: AMD Turion TL60 x2 # Keskusmuisti: 4 Gt (käytössä 3070mt) # Kiintolevy: 320 Gt # Näytönohjain: Nvidia GeForce 8600M GS 512 Mt muisti, yhteensä käytettävissä enintään 1280 Mt Kysymys tulee seuraavaksi: eli olen huolissani koneen tuuletuksesta yms lämmöistä. Tällähetkellä koneen lämmöt ovat seuraavat: WDC(en tietä mikä tämä on): 47 GPU-diodi:58'C 1ydin: 47'C 2ydin:45'C suoritin: 55'C eli kun suoritin ylittää 54celssiusasteen alkaa tuuletin käydä selvästi isommilla kierroksilla, joka tympii ja huolestuttaa aika paljon. Tätä tapahtuu niin että kone on hiljaa 1min sit hyrrää isoilla kierroksilla kunnes suorittimen lämpö laskee alle 48. Eli onko tuollainen tuulettimen toiminta normaalia? Kavereiden koneet kun ovat aika hiljaisia kokoajan ja tämä hyrrää vähä väliä niin se huolestuttaa ja tympii...
Tuo lämpöongelma ym. tuuletinongelma tuntuu olevan yleistä acerin kannettavissa (ks. edelliset threadit)
einoi lämmöt sinänsä huoleta, mutta pyöriikö tuuletin liia hitaasti jos päästää nouseen pikkuhiljaa yli 50 ja alkaa sit hurisee..
Mulla on tosta TL-58 malli ja lämmöt on n. 10C mainitsemiasi korkeammat. Tosin kun alkaa pelaamaan olen nähnyt näytönohjaimen lämpöjen olleen JOPA 91C!! Se alkoi minua jo vähän huolettaa :S Minusta se ei pidä kovaa meteliä edes pelatessa. Kyllä eron tietysti huomaa mutta se ei ole kauhean suuri.