Eli ongelmana tämän ihanan acer aspire 7250g:n kanssa on tällä kertaa ylikuumeneminen, kun käytössä on windows xp käyttis, linuxin kanssa ei ongelmia, toimii ei kaatuile tai mitään. Windowsilla ei tarvitse mennä asennusta pidemmälle ja vähänkin kun on huono paikka läppärillä tuppaa kone sammumaan, jos koneen alle laittaa fan-alustan, mikä viilentää konetta mahdollista jopa pelata koneella. (Koneen lämmön nousun huomaa selvästi jo asennus vaiheessa tuntuu kun fani ei toimisi kunnolla). Linuxilla saa pistää koneen vaikka peiton alle saunaan ja kone toimii kuin junan vessa. Voipi olla ettei ihan suunniteltu kyseistä konetta kunnolla 2x 320gb kovoa tuottaa lämpöä sisällä. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa ? onko muuta tehtävissä kuin rälläkällä läppärin kylkeen hengitys reikiä?
Mulla sama kone ja käytän vistaa ja 7. Ei mitään lämpöongelmia, voi kellottaakin. Ootko kokeillu imuroida pölyjä tai puhaltaa paineilmalla? Mulla kovona 2x 110gb
Kiitoksia. No juu tuo oli kyllä mielessä tuo koneen avaaminen ja puhistus mutta ei oo saanut aikaseks. Nyt nappasin sen auki ja otin villasukan kokosen pölypallon pois n.10-20c tippui lämmöt tässä pitää viellä tehdä tuo oikea kenttä testaus, eli windoosa koneelle ja kattoa mitä se sanoo. Jos joku toinen meinaa tota avata niin raaka väkivalta tulee tutuksi tota näppiksen pois repimisen aikana Vinkki ottakaa ensin tuo Paneli tosta näppiksen yläpuolelta pois sitten saa helpommin tuon näppiksen liutettua pois, jonka jälkeen pitää varoen ottaa tuo näppiksen kaapeli irti (löysätä sitä mustaa pidikettä ja vetää varoen kaapeli pois.). Tätä pidemmälle itse en jaksanut yläpuolelta mennä. Lähi aikoina meinasin katsoo kuinka paljon tässä on tätä turhaa rautaa kone painaa kun synti.
Helpompaa se on alakautta puhdistaa, avaat vain sen suuremman "luukun" pohjasta, jonka takaa löydät sen koneen ilmeisesti ainoan? tuulettimen, joka luultavasti on pölyinen.