Elikkä uuden koneen osto olis vanhan matolootan tilalle eessä, nämä kaksi löysin ja vaikuttaisivat ihan hyviltä ja sopivan hintaisilta vaihtoehdoilta, mutta kumpi on parempi? pelikäyttöön lähinnä olisi tulossa. Acer Aspire 7721 999.90 € Intel Core i7-920 2.66GHz 8MB prosessori 6 GB DDR3 1066 MHz keskusmuisti, maks. 12 GB 1 TB 7200 rpm SATA kovalevy NVIDIA GeForce GTS240 2048 MB näytönohjain, 2 x DVI DVD Super Multi asema High Definition 7.1 äänikortti Windows 7 Home Premium 64-bit (Nordic) käyttöjärjestelmä Acer Aspire M5300 926.90 € AMD Phenom II X4 945 3.0GHz prosessori 8GB DDR3 1066MHz keskusmuisti 1TB 7200rpm SATA kovalevy NVIDIA GeForce GTS240 2GB näytönohjain, DVI/VGA/HDMI High Definition 7.1 äänikortti Blu-ray lukeva / DVD-polttava asema Hybrid TV-viritin Windows 7 Home Premium (FIN/SWE/UK) käyttöjärjestelmä Saa myös toki ehdottaa jotain samaa hintaluokkaa olevaa koottua, mutta taidan mukavuus syistä tyytyä paketti koneeseen.
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-BG-CORE5 Pyydät vielä Jimmssiltä asentamaan Windows 7 Home Premium X64:en. Hintaa tulee 100€ lisää, mutta pysyy karvan verran alle 1000€. Hakkaa molemmat Acerit laadussa sekä nopeudessa.
Moi voin olla jo myöhässä ostoksesi suhteen, mutta tässä osoite PC Magazinen arvosteluun: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2337408,00.asp Emokortti on siinä sama ku tossa Acerin 7721:ssä, mutta Acerin pöytis on tietty boostattu snadisti Acerin omalla biossilla. Oikeestaan vaan korjattu bugit..kai. Itse asiassa koko kone taitaa olla sama. Emokortin tiedot löytyy googlaamalla vaikka konetta sen oikealla Acer nimikkeellä: Acer Aspire M7721 tai sitten tuon arvostelun kohteena olevan koneen nimellä. Niillä löytyy myös muuta tietoa. Itse laitoin koneeseen ton terasen levyn paikalle 2 x Intel X25 160G SSD levyt ja straippasin ne. Olen ollut tyytyväinen. Harkinnassa on vielä niihin etukelkkoihin jotain levyn tapaista ja erillinen luurei kirjoittaja siihen etupaneelin expansion osaan. Acerin koneessa noita Grapware jutskia on ihan älyttömästi joten varokaa sitä Acerin p-softan määrää mitä Win 7 home editionin mukana yritetään aktivoida koneelle. Hyvää siinä taas on se, että siinä on Nvidian näyttökortti joka sopii minusta jopa paremmin tähän höykyttimeen. Kaikenlisäksi siihen kai voi laittaa toisen SLI kortin rinnalle..ehkä. Tila, lämpö..? Tosta terasesta Acer on heti alkuun vienyt puolet omaan käyttöön (498G). Jo se sai mut vaihtamaan levy I/O:t nopeeksi SSD levyillä. Kelkat niihin maksaa jotain 20 ekee kpl, joten ei paha. Mulle toi levy I/O on tosi tärkee koska pelaan paljon verkossa ja clientit lukee tiedostoista kuvanpäivitykseen liittyvää dataa, kuten pintamateriaaleja jne. sekä päivittää pagefileä aika rajusti. Se alkuperänen hidas Teranen on tyhjennetty ja toimii tällä hetkellä vanhassa koneessa pelkkänä leffa varastona.