Acer Aspire One 522 hidas?

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Domina, Sep 11, 2011.

1. Domina

Domina Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on noin kuukauden vanha Aspire one -miniläppäri ja olen tässä miettinyt, että ovatko miniläppärit yleensäkin hitaita? Tuntuu, että tämä ainakin jumittelee kaikessa, mikään ei avaudu ilman odottelua ja haluaisin tietää onko tämä normaalia..

Myös se, että joka kerta kun olen sammuttamassa läppäriä niin tulee "pakota sammumaan" -ilmoitus.. En ymmärrä mistä tämä voi tulla, koska olen ainakin sammuttanut ohjelmat, joita olen käyttänyt.

Kiitos ja kumarrus vaivaantuneille.

2. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Tuo pakota sammuttamaan ilmoitus tulee, kun olet jättänyt jonkin/joitakin ohjelm/an/ia auki, kun konetta sammutat.

Ennen kuin suljet koneen, sulje kaikki avoinna olevat ohjelmat, niin ei herjaa mitään pakottamista.

Tosiasia on, että mini-läppärit ovat kyllä jokseenkin hitaita.

Tuohon hitauteen voit vaikuttaa poistamalla tarpeettomat käynnistyksen yhteydessa avattavat ohjelmat.

Onko käytössä palomuuri ja virustutka? Lisäksi käyttäisin vielä Malvarebytes Anti-Malware ohjelmaa http://www.malwarebytes.org/ tutkimaan koneen silloin tällöin, jolloin se poistaa mahdollisia örkkejä ja muita haitakkeita.

3. Domina

Domina Member

Trophy Points:
    11
    Kuten tuossa kirjoitin, niin sammutan kyllä aina kaikki ohjelmat ennen kuin sammutan koneen. Siksi ihmettelenkin mistä tämä voi johtua.. Täytyy yrittää tutkailla vähän tarkemmin ja katsoa, jos sieltä jotain haittaohjelmaa löytyisi :) Kiitos sinulle.

4. SadiL

SadiL Member

Trophy Points:
    11
    Täällä kaivattais myös apuja samoihin ongelmiin.. Ostin pari viikkoa sitten Toshiba NB550D miniläppärin ja mulle tulee myös joka kerta sammutettaessa tuo "pakota sammutus" -ilmoitus, vaikka kaikki ohjelmat joita olen käyttänyt, olen myös sammuttanut. Tämäkin läppäri tuntuu olevan melko hidas ja TODELLA usein tulee ilmoitus että se ja se ohjelma ei vastaa..

En ole kovinkaan taitava näiden koneiden kanssa, joten olisi ihanaa jos joku voisi kertoa miten saa poistettua nuo tarpeettomat käynnistettäessä avautuvat ohjelmat? Ja mistä näkee mikä on se "piilo ohjelma" jonka takia sammutus täytyy pakottaa?

5. valmuska

valmuska Member

Trophy Points:
    11
    Itselläni on tuo Acer 522. Oli aluksi aikamoinen pettymys verrattuna vanhempaan Atom- läppäriini: luulin että tämä uudempi olisi ripeämpi joka osa-alueella. Taisi olla tökkimisen syy vähäinen muistin määrä. 1GB muistilla suorituskykyä osoittava widgetti työpöydällä näytti koko ajan muistin käytöksi 80% - 90%. Vaihdoin 2GB muistikamman, niin käytettävyys parani huomattavasti. Ei tule koko ajan "ohjelma ei vastaa" - tökkimisiä. Suosittelen muistin päivitystä. Itse laitoin Transcend 2GB 1066Mhz - kamman. Koneen avaaminen ihan helppoa(toki varovainen kannattaa olla, ettei särje mitään). Luottokortin tms. avulla löysää klipsejä ja toisella kädellä varovasti avittaa kynsillä varovasti näppäimistä vetämällä, niin näppis lähtee pois. Neljä numerolla "1" merkittyä ruuvia irti ja numerolla "2" merkitystä reiästä painamalla takakansi lähtee irti. Raakaa voimaa ei kannata käyttää missään vaiheessa. Vanha kampa pois ja uusi sisään.

Share This Page