Eli olen etsiny itselleni kannettavaa n. 600€ kieppeiltä 15" näytöllä, ja olen päätynyt valitsemaan kahden vaihtoehdon välillä. Kannettava tulee siis opiskelukäytön lisäksi (siihenhän ei tehoja tarvi) pokerin peluuseen, elokuvien katseluun, mahdollisesti kevyeeseen kuva- ja videoeditointiin ja ois kiva jos vanhemmat pelit kuten CS:S ja CoD4 pyöris edes välttävästi. Akkukesto ois kans hyvä olla välttävä, mut noissa taitaa olla pitkälti sama näyttö ja akku, että kai osien kulutus sit vaikuttaa enempi.. Acer eMachines E730G Acer eMachines E642G (huom. näitä on kahdenlaisia, toisessa vähemmän muistia ja huonompi näyttis, tässä siis tuo 5650) Molemmat olen löytänyt nyt juuri tarjouksessa tasan 600€ hintaan siis, kumpaa kannattaa siis tässä tilanteessa painottaa? Varmaan jos nyt ottaa ton missä on parempi prossu, niin sen käyttöikä on pidempi ennen kun käyttiksenkin pyörittäminen alkaa takkuilla? EDIT: Saa toki muitakin ehdotella, mieluiten merkkikannettavia (vaikkei acerikaan luotettavuudesta välttämättä ole tunnettu, niin se tuo jonkinnäköstä tunnetta siitä laadusta kuitenkin) ja toi 600€ on lähes "ehdoton budjettirajoite".
Itse ottaisin tuon alemman Acerin, koska selvästi parempi näyttis. CSS ei näyttikseltä paljoa vaadi, joten se toimii kummallakin, mutta prosessori on se joka nostaa FPS:ää. Eli CSS:n peluuseen tuo ylempi tuolla Core i3 350m:llä olisi parempi, mutta CoD4:ssä taas tarvitsee jo vähän näyttistä ja suurimassa osassa muista peleistä näyttis on isommassa roolissa. Ja tuolla AMD:n prossullakin saat CSS:ssä hyvät fps:ssät.