Eli tilanne on seuraavanlainen. Minulla on ongelmia käytössä olevan ulkoisen modeemini kanssa. Koneeni sisälle on jäänyt vuodelta miekka ja kivi Telewell TW-IA300C modeemi joka ainakin teoriassa täyttäisi tarpeeni. Olen onnistuneesti asentanut ajurit ko. laitteelle mutta kun pitäisi kerto modeemille SuomiCom:in asetukset tulee ongelma. En pääse mistään syöttämään asetuksia; - Encapsulation -> 1483 Bridged IP LLC - VCI -> 100 - Bridge -> Enabled - IGMP -> Enabled - Default Route -> Disabled Modeemin softapaketissa on valmiit asetukset suurimmalle osalle palveluntarjoajia, mutta SuomiCom ei ole joukossa. Jokaisen palveluntarjoajan asetukset ovat erillisessä tiedostossa. Onko minulla siis mitään keinoa saada syötettyä oikeita asetuksia manuaalisesti? Kiitos vastauksista.
Kokeile Elisan asetusta, pitäisi (ehkä) toimia. Mikäli ei niin: http://www.telewell.fi/tw_ia300c/pdf_tiedostot/tw_ia300c_ohjekirja.pdf EDIT: Et kertonut linjasi nopeutta, mutta jos se on päälle 8/1 niin joudut ostamaan uuden modeemin, koska nopeudet tuosta ylöspäin ovat ADSL2/ADSL2+ tekniikalla toteutettuja ja niitä modeemisi ei tue.
Kiitosta vain; modeemini toimii kuin toimiikin Elisan asetuksilla. Linjani nopeus on 5/1 joten no problem!