Minulla on ADSL ja operaattorini antaa vain yhden dynaamisen IP käyttööni. Haluaisin kuitenkin että kahdella koneella päsee nettiin yhtä aikaa. Myös silloin yhteyden tulee toimia kun vain toinen koneista on käytössä. Olisi myös hyvä jos saisin nämä kaksi konetta verotettua yhteen. Mitä siis tarvin? Tällä hetkellä mulla on operaattorilta vuokra Telewell EA715 johon minulla ei kylläkään ole mitään konfigurointiohjelmia joten en pääse muuttamaan sen asutuksia.
Avaks RoadRunner 44 ADSL-sovitin ulkoinen + 4-porttinen kytkin. Tollasen tarviit ja sit kaapelia ton hinta on n.80-100€ siinä on Nat ym joten toi ip homma hoituu sillä. koneet kytkeytyvät ADSL suoraan joten toisen koneen ei tarvitse olla päällä ja siltin netti toimii. lähiverkko hoituu myös tuolla kunhan pistät koneilta asetukset kuntoon.
Eikös tuo Telewell EA715 ollu ulkoinen jossa 4 paikan hubi samassa ? Ongelmia ei ole, piuhat vaan kiinni hubiin ja homma pelittää. Ei ole väliä onko toinen kone päällä vai kiinni jos vain toista haluaa käyttää.
se 80€ ei ole paha ja tulee aika äkkiä maksamaan itsensä takaisin joten äkkiä eroon vuokra laatikosta=) tämä on tietenkin oma mielipiteeni
Selvitin asiaa ja toisaan tämä nykyinen TW EA715 pitäisi kyllä hoitaa homman. Operaattori osaa hommansa ja on laittanut laitteen asetukset niin että vain yksi kone menee internettiin kerrallaan eli IP jako ei ole toiminnassa. Lisämaksusta saisi toisenkin IP :n oeraattorilta käyttöön mutta mitä sitä maksamaan 20 euroa kuussa jos se onnistuu ilman lisämaksua. Soitin Telewellin maahatuojalle ja kertoivat että laitteen konfigurointi onnistuisi internetselaimella (IE) ja sain laiteen IP osoitteen jolla pitäisi päästä laitteen (TW EA715) asetuksiin käsiksi. Jotakin on kuitenkin pielessä sillä internetselain väittää että antamaani IP osoitetta ei löydy. Ja tämän IP osoitteen olen tarkistanut jo moneeen kertaan ja se ON oikein. Osaako kukaan kertoa miksi en saa yhteyttä laitteen asetuksen muttamiseksi? Pitääkö laitteen (TW EA715) olla irti ADSL linjasta vai missähän vika piilee? Pitääkö IP osoitteet TCP/IP asetuksissa olla tietyllä avalla (määritetty itse käsin) vai riittäkö se että ne saadaan automattisesti?
hommaa toi d-linkin 604 kytkin / palomuuri joku tommonen se on. niin se jakaa netin hyvin ja sit siin on se NAT juttu, niin sul näkyy vaan 1 ip ulos ja se maksaa nykyään sen vajaat 50 euroo
Telewelliä edustaa easytel, ja easytelin tunnetusti selkeät ohjeet tuolle mallille löytyvät: http://www.easytel.fi/pdf/TeleWell TW-ea715_10032003.pdf http://www.easytel.fi/a/adsl/TW_701B_715_ohje.htm