adsl+wlan+utorrent -ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by oireilu, Mar 2, 2010.

  1. oireilu

    oireilu Member

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ostin perus-adsl-modeemin (TW ea501) lisäksi netwjorkin 150mbps wlan-tukiaseman. Tuon yhdistelmän sain suht sujuvasti toimimaan, mutta kun lisäsin yhtälöön utorrentin niin tuli ongelmia eli utorrent ei lataa joko ollenkaan tai sitten hitaasti.

    Porttiohjauksia olen yrittänyt tehdä. TW:ssä ohjaus toimikin utorrentin kanssa mutta ei enää Nw:n kanssa. Kokeilin sitten avata nw:n asetuksista saman portin mutta ei onnistu. Haluaisin tiedustella että tuleeko kummankin laitteen porttiohjauksiin sama ip (minulla win7 eli ipconfigissa ipv4?) vai kuten jostain luin ja käsitin että tulisi eri ip:t? Kumpikin nimittäin antaa eri ip kun erikseen kokeilee. Kaikkia mahdollisia mielestäni kokeilin vaan ei auennut. Ja mitkä ip:t sitten tulisi laittaa? upnp:täkin olen kokeillut mutta edes sillä ei lataukset tule kuin todella hitaasti.

    Tämä on nyt tämänhetkinen ongelma, jos edes sen näin aluksi saisi ratkaistua niin kiitos!

     
    Last edited: Mar 2, 2010
  2. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
  3. oireilu

    oireilu Member

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Siis minulla oli ennestään tuo modeemi ja tukiaseman hankin äskettäin.

    Noniin sain laitettua TW:n sillatuksi noilla ohjeilla, mutta nyt kun laitan tukiaseman koneen ja modeemin välille niin netti ei toimi (tai välillä netti toimii mutta ei esim. selain). Pitääkö minun tehdä tukiaseman asetuksiin jotain muutoksia, vai johtuuko tämä kenties kytkennöistä eli miten nuo johdot sitten pitäisi yhdistää? Kummassakin on takana 4 LAN-porttia ja modeemissa luonnollisesti WAN-portti.
     
    Last edited: Mar 3, 2010
  4. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Kokeile ekana toimiiko nettiohjelmat kun tietokone on kytketty sillatussa tilassa olevaan Telewelliin.

    Sitten kytke Netwjork reititin Telewellin ja tietokoneen väliin.
    - Telewellin WAN-porttiin ADSL-kaapeli seinärasiasta.
    - Telewellin LAN-portista verkkokaapeli Netwjorkin WAN-porttiin.
    - Netwjorkin LAN-portista verkkokaapeli tietokoneeseen.

    Netwjorkin asetuksista en tiedä mitään mutta googlella löytyi: "Netwjork hakee itse oikeat asetukset modeemin suuntaankin, kun admin-sivulla näin käskyttää."

    Google: "Minulla oli myös ongelmia Netwjorkin kanssa, mutta sitten tajusin kaiken syyn... Modeemini boottaa hitaasti kun taas Netwjork tekee sen älyttömän nopeasti. Ratkaisu ongelmiini oli kytkeä ensin modeemiin virta ja odottaa kunnes se on latautunut loppuun ja sitten vasta kytkeä virta Netwjorkiin."
     
    Last edited: Mar 3, 2010
  5. oireilu

    oireilu Member

    Joined:
    Mar 2, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noin olen monesti jo kokeillut yhdistää mutta joku on vielä vikana. Olisi hyvä jos joku enemmän netwjorkiin perehtynyt kertoisi miten tuo asetusten haku sitten toimisi, jos vaikka on siitä kiinni.
     

Share This Page