ADSL WLAN - WLAN reititin - Digiboxi?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by wrec_e, Jan 6, 2010.

  1. wrec_e

    wrec_e Member

    Joined:
    Jan 6, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Iltaa,
    Olen tässä säätämässä verkkoa kotiin koska hankin tuon elisa viihde paketin.

    Yritän parhaillaan kytkeä verkon seuraavalla tavalla:

    Elisa kotiboksiin (missä WLAN sisäänrakennettuna) olisi tarkoitus saada kytkettyä NETWJORK WLAN tukiasema/reititin.
    Sen jälkeen haluaisin kytkeä NETWJORK:in LANilla digiboksiin.
    Ongelmana onkin etten saa tuota WLAN -> WLAN linkkiä toimimaan, ja täytyy myöntää että olen ehkä hiukan syvillä vesillä tällä hetkellä, sillä en ole aikaisemmin moista yrittänyt.

    Kiitos etukäteen avusta!

    edit:
    Anteeksi tuplapostaus
     
    Last edited: Jan 6, 2010
  2. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Miksi kaksi WLAN:ia?
    Jos siinä elisan värkissä jo on se wlan?

    No, Njetworkin WAN kytketään langalla siihen himaboxiin.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14403
    --CLIP--
    yksi 10/100 WAN-portti esim. kaapelimodeemille
    --CLIPEND--
    Onko siihen joku syy, miksi tuon haluat?

    T: Vesku
     
    Last edited: Jan 7, 2010
  3. wrec_e

    wrec_e Member

    Joined:
    Jan 6, 2010
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jep, haluaisin päästä kaapelista joka juuri nyt lojuilee tuossa olohuoneen lattialla. Haluaisin myös päästä vaivasta vetää verkkokaapeli digiboksiin joka kerta kuin haluan käyttää elisa viihteen palveluita. Tietysti voisin vetää kaapelin motukasta suoraan digiboksiin mutta olisi paljon esteettisempää jos sitä kaapelia ei olisi lattialla.

    Toinen vaihtoehto on tietysti ottaa listat irti, vetää kaapeli listojen alta huoneen ympäri, mutta kun on olemassa laitteet joitten periaatteessa pitäisi mahdollistaa ehdottamaani ratkaisua ajattelin kokeilla.

    Kiitos vastauksesta kuitenkin
     
  4. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Mitähän mä oikein olen tilannut ton Elisa viihteen kanssa? Mikä tuo langaton tai mikä lie on olevinaan? Johtoja tuli pirun paljon. Oma Elisa jopa sanoo mulla ei ole laajakaistaa. Kaapelikanavia ei näy ollenkaan. Luvataan kyllä näkysälle joskus helmikuun lopulla. Onko WLAn yhtä kuin langaton? Oon nähnyt Elisa shopissa Elisa viihteen vehkeitten jonkun modeemin jossa jonkinlainen "antenni". Tässä sitä ei ole. Onko mua petetty??
     

Share This Page