ADSL--WLAN--WLAN-Reititin-Ethernet-piuha-Telkkari? Apua reitittimen ostoon!

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by D-Code, Jun 12, 2013.

  1. D-Code

    D-Code Regular member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    202
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Meillä on käytössä Soneran ADSL yhteys (Reititin on Thomson TG789vn) ja telkkarin luo pitäs saada uusi reititin josta voi ethernet-kaapelilla kytkeä telkkarin nettiin. Soneran reititin siis lähettää WLAN signaalia ja uuden reitittimen pitäisi vastaanottaa se ja uuteen reitittimeen pitäisi saada kytkettyä telkkari ja muita laitteita ethernet-kaapelilla.

    Mulla oli Linksys WRT54GL 1.1v käytössä, mutta sen perus firmwarella ei kyseinen toiminto onnistunut, joten koitin päivittää firmwarea ja koko laite kosahti parin tunnin säädön jälkeen (Ei vastaa enää edes pingiin 192.168.1.1, joten TFTP:llä ei voida enää alkuperäistä firmwarea palauttaa).

    Minkälainen reititin pitää hankkia, että se firmware tukee suoraan kaupasta tällasta säätöä? En haluasi kosauttaa enää uutta laitetta firmwarepäivityksen kanssa...
     
  2. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    itsellä on soneraviihde ja oli vähän samantyylinen ongelma jonka ratkaisu oli lopulta aika helppoa.
    Kävin tollasen kopasemassa prismasta kainaloon (löytyy muistakin prismoista kun pääkaupunkiseudun) ja noilla ohjeilla hetken aikaa (lue:3 tuntia) räpellettyäni sain homman pelaamaan.

    Tuon Buffalon sais jimm´s:stä kympin halvemmalla mutten halunnu odotella.

    Tuossa nyt yksi ratkasu ongelmaan. Vaivattomampaa on varmaan ostaa joku superultimatewlanhärpäke jolla homma hoituu parissa sekunnissa, tällä tavalla itse sain ainakin tietoa ja olihan tuo ihan kiva värkätä... viikonlopun kaljarahatkin säästin kun en tärvänny rahojani mihinkään ihmevekottimeen...
     
  3. D-Code

    D-Code Regular member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    202
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    No juuri tuon laitteen meinasinkin hommata, mutta en ollut varma onnistuuko. Mulla on itsellä kyseinen masiina jakamassa seinästä tulevaa valokaapeliyhteyttä W-LANiksi omassa asunnossa.

    Tossakin näköjään pitää firmwarea päivitellä, mutta laitetaan sormet ristiin ettei se firmwareupdate mene pieleen. Mulla siis toi linksys kärvähti niin, ettei siihen saa mitään yhteyttä (ei pingillä, ei tftp:llä), joten sen saaminen toimivaksi on miltei mahdotonta. Jotku pinnit vois viel ydistää sen linksysin emolevystä, mikä vois resetoida tai lopullisesti hajottaa sen (luin joistai ohjeesta... :p)

    Kiitokset kommentista. Odottelen vielä vähän aikaa, jos joku ehdottaa jotain vastaavan hintaista laitetta, jonka firmwarea ei tarvitse päivitelllä.
     

Share This Page