Adsl-yhteys Espanjassa, ISP:nä Telefonica

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jokuvaa1, Feb 12, 2007.

  1. jokuvaa1

    jokuvaa1 Member

    Joined:
    Aug 14, 2004
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Huomenta,

    Onko jollakulla kokemusta kyseisestä aiheesta. Malagaan olen koittanut vaihtaa ISP:n toimittamaa USB-Modeemia tähän Belkinin Wireless modeemiin. Saan yhteyden kyllä toimimaan, mutta ongelmana on se, että jos laitan modeemin reittiväksi, (ilmeisesti?) NAT estää joidenkin sivujen näkymisen. Esimerkiksi Telefonican Webmail eikä iltasanomat.fi toimi.

    Hassua, että eräs toinen exchange windows server 2003 alustalla pyörivä web mail toimii. Saan myös telefonican postin toimimaan clientilla, mutta silloinkin vain lähetys toimii. Vastaanotossa näkee kyllä montako uutta postia on, mutta niitä ei voi vastaanottaa.

    Koska ISP ei tarjoa kuin yhden dynaamisen ip:n, minun olisi saatava modeemi reitittävänä toimimaan.

    ISP:llä on käytössä PPPoE yhteys, joten olen tällä hetkellä ottanut modeemista reitityksen kokonaan pois (käytän sitä pelkkänä modeemina) ja käytän nyt Windowsissa wizardilla luotua PPPoe yhteyttä.

    Nyt nettiä voi siis käyttää vain yksi kone kerrallaan, ja yhteys on avattava koneelta käsin pikakuvakkeesta.

    Osaiskohan joku auttaa...?
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    NAT:in ei pitäisi vaikuttaa minkään sivuston toimintaan. Eli ongelman ei pitäisi olla siinä.
    http://www.megaproxy.com/freesurf/
    oletko tuolla kokeillut toimiiko sivusto?
     
  3. jokuvaa1

    jokuvaa1 Member

    Joined:
    Aug 14, 2004
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En ole kokeillut, enkä pääse sitä testaamaan nyt kun oon Suomessa. Pitää kokeilla kun meen taas sinne päin.

    Eli ei siis NAT ongelma.
    No, toinen minua askarruttanut vaihtoehto oli, että entä tuo encapsulation. Se oli mulla llc ja tuo (muistaakseni) mtu arvo oli 14..jotain. ISP:n paperissa luki rfc 2... jotain. Modeemissa ei vain ollut tarjolla kuin tuo llc tai vc/mux vaihtoehdot. Noista arvoista en ihan ole perillä... Mahtaakohan tuo olla ongelma?
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Väärillä asetuksilla yhteyden ei pitäisi toimia lainkaan. Ongelma tiettyjen webbisivujen kanssa johtunee todennäköisemmin käyttöjärjestelmän/selaimen/tietoturvaohjelman asetuksista.
     
    Last edited: Feb 15, 2007

Share This Page